Argt mail och lekplats

Igår spenderade vi halva dagen med Emma och Ebba. Blandar ofta ihop namnen men Emma är mamman i alla fall och Ebba hennes dotter ;) En riktig gladfis (sålänge Elise inte närmar sig eller vill kramas, kommer bildbevis sen!) är Ebba speciellt på beställning när man säger "Kan du skratta???". Hon gör en min värd att få på förstoring alltså!!! Vi var hemma hos Ebbas mormor och morfar först och tog en fika i trädgården följt av en promenad till Mellanhedsparken. Den park jag alltid lekt i när man var liten, nostalgiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii vill jag lova! Sen stod gungning och lek på tur. De hade riktigt kul och vi stod och titta på.

Allt var jättebra och DESSUTOM ringde två vänne rigår och berättade att de ska bli föräldrar i oktober! Jag blev såååååååååååååå glad för deras skull.... De kommer att bli helt underbara föräldrar. Har bara väntat på detta beskedet. När blivande pappan ringde igår började jag nästan lipa! Eller jag lämnade visst några tårar. Att man kan bli så glad för ett par vänners skull. Men det var verkligen så innerlig känsla av lycka att få detta beskedet igår. Jaaaaaa Johan blev precis lika rörd han vill jag lova.

Allt var helt underbart, jag levde på ett litet moln och tänkte på de blivande föräldrarna osv....TILLS jag läste ett inlägg som gjorts den 7e april på min smyckessidas gästbok. Det jävligaste jag har varit med om. En idiot till människa, som dessutom lämnat både namn, efternamn och mailadress, hade skrivit såhär: "Har nu tittat på din sida och är själv smyckesdesigner. Antar att du är medveten om att du har tagit dina hjärtsmycken fråne n mycket erkänd smyckesdesigner som heter Ulrica Larsson om som dessutom har dem på omslaget av sin bok. Dessutom tycker jag att dina priser ligger lite väl mycket i överkant. MVH" VAD FAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAN svarar man då!?!?!? Hur reagerar man? Hur förväntas man att reagera? Hur förväntas man att bete sig moget mot en sådan här IDIOT!!!!???!!!!

Min reaktion blev följande. Skickade ett mail till adressen som hon angivit där jag spydde galla..... Skrev i stort sett att hur man nu kunde vara så dum i huvudet och ta sig tid att skriva ett sådant inlägg i en persons gästbok istället för att ta sig tid att skicka ett mail!?!?! Och hur fan man ens kunde skriva som hon gjort! Dessutom kollade jag upp boken som hon nämnde. De hjärtan som är där på ser ju inte alls ut som mina. Mina är fyllda med sötvattenspärlor OCH Swarowski och jag började att tillverka mina smycken INNAN boken ens kom ut! Så gött!!! Skrev det med! Sen kanske det slank in en och anann svordom, men vad mer kan man göra!?!?! Skrev kanske typ att om man inte kunde hitta rätt källor till information var det bättre att hålla k*ften! Sen skrev jag att hon var hjärtlös och att jag hoppades att hon var nöjd med det faktum att hon har förstört för mig och sårat och gjort mig ledsen, efetrsom jag antar att det var hennes avsikt! Har inte fått något svar! OVÄNTAT?!?!?!

Det finns bra många idioter ibland alltså!

Ja, orkar inte lägga mer energi på henne.....men idag har vi haft det jättebra.
Först tjockisklubben och sen pastasallad hemma hos Lisette och Melker. Såååå gott det var med lunch idag!?!?! Välförtjänt vill jag lova. KL 15 började vi äta!!! Inte konstigt att barnen var kinkiga och hungriga vid 14 då kanske?!?!?! Shoppingmammor...men inte idag! Fick äntligen träffa Jonas, Lisette sambo. En riktigt härlig skåning som Elise desperat försökte att flörta sig in hos!!!! När jag var på väg hem i ösregnet somnade självklart Elise. Så det var bara attd ra upp henne i vagnen 3 trappor eller 6 trappor upp till 3e våningen! Sliten blev jag allt eftersom vi tog en sväng om Möllevångstorget på väg hem til Lisette för att köpa färska grönsaker och frukt för en billig penning!

Men upp kom hon, lillskruttan, och sovandes dessutom! Lite för pigg nu på kvällen bara, men hon somna nyss!!!
Tjingeling!!!

PS: Har precis kommit på ett problem idag som jag inte riktigt vet hur jag ska lösa...hur ska vi göra med vagn nu när vi ska iväg i helgen, eller nästa helg menar jag!?!?!? Kan ju inte skicka med Bugaboon med väskorna, då har man väl ingen kvar vid ankomst!!! Ska kolla billiga sulkys nu! Måste ju dessvärre ha en bra så hon kan sova. Ska ju ha den i sommar med när vi ska till Rhodos ju!

PS2: Bilder komme rimorgon >ORKAR INTE< Dessutom börjar Barnmorskorna snart!!!! SNYYYYYYYYYYFT!

kram igen allesammans

Kommentarer
Postat av: Klara

hoppas att du har haft en bra dag! gå gärna in på min blogg och svara på vem som bär upp den bäst ;)

2008-04-16 @ 21:15:06
URL: http://lifeofklara.blogg.se
Postat av: Sara

Hej,

tråkigt med kommentarerna om dina smycken, förmodligen är hon bara avundsjuk... Hur hittar man till din smyckessida? Skulle gärna vilja titta på vad du gjort, med tanke på de du syr kan jag inte tänke mig annat än att de är vackra smycken. Kan man beställa?

2008-04-16 @ 21:48:25
Postat av: Angela & Stella!

Men vilken jäkla jubelidiot som skriver så, Orka?!?

Ang. vagn, vad var det för ngn ni hade i France??

Duktig du är som håller i pointsen oxå. Skulle jag ALDIG klara, haha!!!
KRAAAAAAAAAAAAM!!!

2008-04-16 @ 22:03:39
URL: http://minstjerna.blogg.se
Postat av: Sofia

Hej!!!
Kan inte låta bli att skratta lika mkt varje gång du skriver "Tjockisklubben"... låter ju bara föööör roooligt!
KRAM

2008-04-17 @ 11:20:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0