Detta ÄR ett MÅSTE för ALLA att SE och HÖRA!!!

Randy Pausch is da man!


Hej allesammans!
Jag har nu suttit framför datorn ett tag, och måste erkänna att jag har tvingat Elise att titta med mig. Tårarna bara rinner ner för kinderna och Elise tittar konstigt på mig. Det är på grund av att jag fått mig en tankeställare idag. Cissi, min bästa vän och Elise gudmor, skickade mig en länk efter att hon sett Randy Pausch på Oprah igår. Randy Pausch är professor på Carnegie Mellon University. Han har fått diagnosen pancreatic cancer, om jag inte har helt fel är det levercancer. Han har ca 15 tumörer i levern och hans cancer är tyvärr efter att redan ha gått igenom strålning, operation, cellgifter, mm obotlig. Han har tre barn. 1, 2 och 5 år gamla. Han har en fru. Alla hans familjemedlemmar tror läkarna bara jar mellan 2-5 månader på sig att umgås med honom.... Han föreläser för SISTA gången om att förverkliga sina drömmar, att ta vara på den tid man har, att alla har något gott inom sig osv.... Ni MÅSTE alla se detta. Har laddat upp både en kort version och för Er som är mammalediga, gravida eller helt enkelt har en massa tid över, titta på hela föreläsningen. Det är värt det.
I let the picture speak for itself!!!!
 Titta och tänk till! Har bestämt mig för att ALDRIG ta något för givet hädanefter. Jag och Johan är ändå rätt duktiga på att ta vara på alla minuter vi och vår lilla familj har tillsammans. Vi om några vet ju att man inte lever för evigt och att oväntade saker kan hända. Det vet jag att det finns många andra som också gör, men som TROTS DET, ändå väljer att planera ALLT i sina liv, som inte vågar sats, drömma och förverkliga sina drömmar. GÖR INTE DET! STASA! VÅGA! STÅ PÅ ER! ÅNGRA ALDRIG NÅGOT SOM DU GJORT!!!!

TA vara på er allesammans!
MASSOR med KRAMAR och goda tankar från oss

 
Här kommer den långa versionen. CA 1 timme lång, men VAD är en timme av era liv!


Kommentarer
Postat av: Annica

Jag ska titta på det så fort jag bara kan. Jag såg honom på Oprah för ett tag sedan och tårarna fullkomligt forsade ner för kinderna. Han har helt klart MYCKET att dela med sig av.

kram

2008-04-17 @ 21:22:51
Postat av: Tina

Jaha och så fick du mig att börja gråta igen! Snyft snyft snyft!!!!
Tina

2008-04-18 @ 14:03:21
Postat av: Bella

Jag såg honom också på Opera för ett tag sedan, mkt gripande och tankeställande, verkligen.

2008-04-20 @ 10:12:17
Postat av: Charlotte

Heeej, jag har också sett den korta versionen på Oprah, jag grät som ett barn. Ska definitivt ta och titta på den långa versionen imorgon, men nu ska jag sova! Saknar er, önskar att vi kunde ses snart, men det är alltid tid och pengar och avstånd och what not i vägen... Seize the day var det va? =) Hoppas ni mår bra, kram!

2008-04-22 @ 23:59:09
URL: http://charlotte.studentnatt.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0