TGIF

THANK GOD IT'S FRIDAY säger jag bara...det är det varje vecka....
I torsdags skulle ju Linda komma hit så det var matinköp som gällde... eftersom vi äter ju självklart inte om vi inte har gäster menar jag! hahaha nej men en sväng på Malmborgs vilket underhöll Elise mycket bra. Spana bara in bilderna när hon går med kundkorgen! haha

image264


På torsdagskvällen kom ju Linda hit och sov över här eftersom hon hade inköp till affären. Vi fick följa med in i detta paradis....Så det bara av till Friis & Companys showroom på Stora Nygatan här i Malmö. Elise tyckte det var häftigt med MASSOR av väskor, skor, smycken, kläder osv... Inte lika häftigt tyckte hon att det var att säljaren hade två yorshire terriervalpar. Har upptäckt att Elise är LIVRÄDD för hundar!!!!! De var ju instängda med två grindar men när jag la Elise ner på golvet för att byta blöja kom de ju springandes (innanför grindarna men det såg ju inte Elise...) och hon började gallskrika och darra. Hon var inte heller intresserad av att klappa valparna. Hon sa mest TITTA DÄR!!!! Men att klappa dem på 10 meters avstånd var nog det som kändes aktuellt!

image265


JA JUST DET!!!!
HAR FÅTT DAGISPLATS!!!!!!!!!!!!!!! 50 meter från lägenheten på vårt 1a hands val!!! Så det lönade sig att vänta med andra ord! Visade sigg att platsen var tillgänglig från 1e juni men ringde precis och fick beskedet att det inte skulle vara svårt att ändra till 1e augusti. Tur det!

Ja i helgen bar det av till Eksjö för att hälsa på svärmor, Elise gammelmormor och Elon, min kusin Mattias, hans fru Anna och deras två barn Kalle och Lisa, men även våra vänner Fredrik & Cecilia och Linda & Christian. Barnfria var vi på lördagkvällen så då festade vi till det. Synd bara att jag blev DUNDERförkyld på vägen till Eksjö i bilen i fredags. Har inte återhämtat mig än och har ont i halsen sen i morse.... inte så kul eftersom vi skulle träffat Cathrine och Henry idag. Blir nog inget med det. Måste vara hemma och kurera mig eftersom vi ska iväg nästa helg på överraskningen!!!! Flyger på torsdag och är inte så sugen på att må dåligt då!!!

Kommer mer uppdatering från helgen snart....
den som väntar på nåt gott!!!!

TJING TJONG!!!!

Kommentarer
Postat av: Hanna

hmmm... Hon har nog trauman från det möte hon hade med Tabby när ni var här. Vi tar på oss allt ansvar för hundfobin ;)
Kram på er

2008-04-22 @ 09:36:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0