rotten egg!?!?


Ja, nu är ju frågan, är jag magsjuk eller är det den jädrans äggakagan vi åt igår kväll som spökar?
Igår var dessutom en alldeles för stressig dag. Fixade här hemma med allt inför mötet på banken (ang. lånelöfte som vi ändå inte fick- och varför skulle vi få det när INGET annat går vår väg just nu?????). Papper, kalkyler,mm... Sen kom Johan och hämtade upp mig, vi åkte till banken, satt och kollade på klockan så vi inte skulle vara sena till dagis kl 16 vilket vi var, 10 minuter i alla fall- PINSAMT! Sen bar det av hemåt och fixade någon smörgås och mjölk till Lisan som hon kunde äta som mellanmål innan det bar av till Svedala- Johans klass hade ju lussefirande. Redan då var jag rätt slut! Kände att kroppen inte hängde med!

När vi kom hem gjorde jag äggakaga på Johans begär- nej, men det kan vara jättegott ibland. Direkt efter en liten stund började jag må lite illa men trodde mest att det var psykiskt i och med allt som hänt under dagen. Gjorde inte saken bättre att jag satt uppe till 01 och sydde i alla hast. Mådde mer och mer illa men inget mer. Under natten sov jag knappt något, låg bara och tänkte på att jag får ju INTE bli sjuk idag för det betyder= ingen tenta, ingen Sanna, ingen lussefika och inga gäster! Tror att det blev en påfrestning så vid 03 tog jag mig upp men det kom inget (trevliga detaljer va?!?!?!).
Kl 03.30 hade jag fått nog, satte fingrarna i halsen för kunde ju inte ligga där och bara vänta- då hade jag ju inte fått nån sömn alls! Kom lite så det var ju inte så farligt!

När vi vaknade vid 06 var Elise jättepigg och jag hade kanske sovit 2 timmar under hela natten, dvs DET VAR INTE JAG!
Helt plötsligt så kände jag bara hur magen vände och OUPS så var det ute. Dvs INGEN tenta, men det löste sig.

Ringde 1177 för  att kolla ur det var med magsjuka. Vi kom nämligen fram till att Johan OCH Elise också hade ätit dessa ägg på kvällen innan de blev dåliga så hrmmmmm. Har ju inte hänt något mer sen dess. Tror att det både är psykisk stress, det sa även hon på 1177, och att jag inte hade sovit tillräckligt för jag är ju pigg, har ingen feber osv...

Så, nån som vill agera doktor och TRO något om min sjuka? Ska sova lite nu för att sedan förhppningsvis ta mig till Lisan. Stackaren fick lämna henne på en annan avdelning i morse med andra fröknar och andra barn. Hon kände inte igen någon och blev jätteledsen. USCH men det var min enda chans....att sova och bli kry inför resten av dagen. Vet inte riktigt om det var tillräckligt dock!

Nu ska det sovas ytterligare

Krya på MIG! TACK!

Kommentarer
Postat av: Matedilda

Det e kanske bara nått skit som går nu,,,jag vaknade 2 i natt av att jag mådde så illa o fick gå upp på toa,,men det kom inge men sen var jag super illamående o kunde inte äta frukost,,men vi sågs ju inte igår o inte åt vi ostkaka sammen heller så det e väl någon baskelusk! Puss

2008-12-12 @ 13:43:16
Postat av: Sofie

Hej! Blir lite orolig när jag läser - nu måste du tänka på dig själv vännen! Prioritera VILA! Förstår att det är svårt... men du har nog inget val! Stor Kram från mig!

2008-12-13 @ 19:29:57
Postat av: Anna

Hej och usch vad jobbigt! Jag fick något liknande för 3 veckor sen. Vart sjuk två på natten och det slutade tio på morgonen, men det var välldigt intensivt. Varken Rickard eller Tindra blev dåliga. Många trodde det var "vinterkräksjukan" ?!! Krya på dig! STOR kram Anna, Angelas kompis:-D

2008-12-14 @ 09:27:37
URL: http://mammaotindra.blogg.se/
Postat av: Tina

Kära vännen!

har jag inte sagt åt dig att ta det lite lugnt?!

Hoppas ni mår bättre nu! Saknar er!!



Många pussar & Kramar Från oss

2008-12-14 @ 16:34:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0