Sleeping tight

Idag har varit en seg dag. Inte ofta man lyssnar på sin kropp till 100% men det gjorde jag idag! Hallelujah! Kors i taket kanske man även kan säga.

Fixade med hemsidan ( www.missiripa.com ) på morgonen och lade in nya bilder... när det var klart var det dags för lunch. På eftermiddagen var det tänkt att jag skulle till BM och lämna urinprov för UVI odling, även hämta ett paket och införskaffa Niferex för att höja järnvärdet. Tänkte att i och med att det regnade precis HELA dagen (och då snackar vi inte duggregn) skulle jag ta bussen in till stan. Jag skulle bara vila en kvart innan... en kvart blev nästan tre timmar. Kan vara så att jag verkligen behövde det då.

Elise vaknade kl 4 i morse och gallskrek "pappa, pappa"... kallade på henne och hon traskade eller sprang in i vårt sovrum och upp i sängen. Försökte lugna henne med att pappa faktiskt ligger här bredvid (ja, för ni tror väl inte att han vaknade!). Stackars Flisan... Sen var det dags för "bällin" så det var bara att ta sig upp och fixa det. Problemet var ju bara att Elise inte fattade att det var mitt i natten...hon skulle "sitta soffan" och "titta Apa". Det var INTE hennes mamma sugen på kan jag bara säga! Så med skrik och gråt lade vi oss ner i sängen igen. Elise somnade ju efter ca 30 sekunder... Men det gjorde inte hennes mamma, varpå hon var rätt trött i morse!

Ja ja ja...imorgon bär det av till BM så jag inte har fått UVI igen! På torsdag är det fajbjoj doktoj med sammandragningarna... Håller tummarna för att allt är OK. Tio veckor till får han allt vänta där inne och fläska på sig ;)

Ja, på torsdag är det även rendez-vous på kvällen på Elise dagis. Föräldrarna ska baka pepparkakshjärtan med glasyr till sina barn- trevligt initiativ av fröknarna!

Gonatt allesammans (ja för 3 timmar räcker inte, måste nog lägga mig vid 21 idag ändå!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0