Good night...

...sleep well, see you tomorrow. Det sa alltid pappa till Ellen och mig innan vi somnade i vårt flickrum i Malmö. När vi var små var det en lugnande fras. Inte för att vi visste vad det betydde, men melodin i hans röst måste ha känts betryggande. Roligt var även upplevelsen på engelsklektionen första gången man fattade vad det var pappa hade sagt till oss under alla dessa år. Vi somnade gott i alla fall...

Hela denna långa utläggningen för att komma till att vi började med 5 minutersmetoden igår. Det gick mer smärtfritt än vi hade förberett oss på i alla fall. Efter 6 vänder och en halvtimme senare sov Elise gött i sin egen säng. Det gjorde hon så duktigt även innan, men det var innan vi flyttade till Malmö.
Nu har hon ju eget rum osv...

image30

Och såhär ser Elisans rum ut...Morbror Axel och jag har varit i farten! (Har censurerat den bit av bloggen som jag skrivit här med tanke på att detta tillhör främst den idén jag har för mitt egna företag!!! SORRY Kommer att sälja wallies på beställning inom kort! Kommer att finnas olika paket så man kan plocka ihop till ett egen design och utformning.) Finns en del roliga krumulurer som gömmer sig lite här och var!

   

Idag var vi ute och gick prommis klockan 10 med Lillie och sin söta Melker. Han är så underbart söt. En riktigt go och gla' skit. Stod som en idiot framför Stadsbiblan och tittade ner i Melkers vagn och sa "heeeeeeeeeeej, heeeeej..." och så log han! För mysig. Sen blev det jättegod thaimat till lunch. Ett jättebra ställe vid Södervärn med lunch för bara 39 kronor. Så billig lunch har man inte ätit på länge!

image39

Goe & glae Melker!!!! 6 månader gammal

image38

Sen "råkade" Vero Moda ha lite sportlovserbjudande varpå jag "råkade" shoppa för hela 140 kronor. Inte dåligt, en munkjacka och 2 tshirts! Lillie höll hårdare i sin plånbok...men hon var allt sugen!
Hon var mindre "duktig" och jag med när vi pratade fika, så en fika slank allt ner. Hade ju inte ätit på ca 3 dagar, SKAPLIGT hungrirg man var då!!!!



Nya suffletten på den nya vagnen....

Jaha det var ju allt för idag. Nu blir det långbad med Elise och hennes nya badankor som jag köpt åt henne idag! På Lagerhaus finns de mest spacade badankor nånsin. Och en JÄTTESTOR som Elise nog önskar sig i 1-årspresent....till de som läser detta och funderar...hahahaha

Ha en bra kväll allesammans. Det ska vi... nu blir det bad, mat , välling för Elise, 5-minutersmetoden, symaskin för mamma och sen dodo.

Kram från Klara  & Co.

(PS: Kolla in utsikten härifrån!!!! Från lägenheten ser man Turning Torso...såååå fint Malmö är en solig kväll som idag!)

   

Kommentarer
Postat av: Sara å Herman

jag gillar din nya hobby (bloggen haha!!) och så snyggt elises rum är då - riktigt coolt! det borde ju nån tidning komma och fota och skriva om?? lycka till med 5 mm. det har funkat för oss, han somnar nu utan skrik även om han behöver bli omstoppad nån gång innan han somnar. kram kram

2008-02-20 @ 20:59:49
Postat av: Angela & Stella

SÅ fint Elise rum är då. Inspirerad igen;) Hehe.
Kram o gonatt från oss!

2008-02-20 @ 22:40:29
Postat av: Cathrine o Henry

Alltså!!! Hur fint rum har hon inte?!?!?!?! Vill också ha ett sånt fint rum till Henry!! Kanske kan anlite din bror sen?! ;) Och alla kläder du syr!! Kan man beställa något till Henry?!Eller är det bara töser du syr till? Såg kläderna Stella fått!! Suveräna ju!! Jätteavis!! *hehe* Och skulle nog vilja beställa en suflett också till vår bugaboo!! Går det?! I grönt! ;)

Puss till dig duktiga suveräna Klara!!

2008-02-21 @ 15:04:59
Postat av: Klara & Elise

hehe...kan nog fixa en sufflett till lille henry. har inget grönt tyg hemma för stunden men ska kolla upp det...har ju en del andra om man säger så!
Vad har ni för färg på åkpåsen??? Kan absolut sy kläder till killar med! Allt annat är ju rätt unisex, väntar bara in mina namnetiketter att sy på...:)
Hör av mig när jag e tebax från La France

KRAM

2008-02-21 @ 16:03:24
Postat av: Sofia

Åhh vilket härligt rum Elise har fått!!!
Ger mig en massa inspiration till den kommande bäbisen o Ebbots rum... som inom kort är färdiga!!!
Vill oxå ha Wallies!!!
Vart hittar du det??? Svårt, eller?

Stor kram från Sofia o Ebbot

2008-02-25 @ 14:39:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0