Modeoffer

Är min dotter en sån? eller en sån? ska hon vara söt? eller tuff? eller puttinuttig??????

Ja det är en hel identitetskamp för oss mammor kring hur vi vill att andra ska uppfatta våra barn. Mitt märke missiripa ska just rikta sig till de föräldrar som ser sina barn som unika och som är värda något mer än H&M, Burberry, Ralph Lauren, Me too, Name it, osv... De som är värda något unikt! Mina kläder kommer inte att utges i så många exemplar och kommer därför kanske att kosta lite mer men det är det som är tanken med mitt koncept, missiripa - för att ditt barn är unikt! Ja ni fattar vad jag menar....

image65


Jag har letat från första början efter kläder som karakteriserar Elise, den Elise som jag ser...den Elise jag ser genom mig, eftersom jag väljer hennes klädstil och även hur hennes rum ser ut. Hon kanske blir svartrockare när hon blir stor som ett svar på det överflödiga överösande av färg i hennes vardag. Tycker att färg är det bästa som finns. Blir man inte gladare av att se ett barn som är klätt i rött, orange, grönt, lila och gult än en liten flicka i ljusa pastelliga färger???? Alla är vi olika, men jag gillar färg. Gärna färg i kombination med detaljer. Väntar otåligt på mina namnband som ska sys på allt jag tillverkar. Med min loggo...det känns så spännande!

Här är i alla fall smakprov på den Elise som jag väljer att se:

image61

Elise i full action. Hon tycker det är så himla roligt att stå själv nu - och hon förbättrar sig avsevärt dag för dag!



Vår sötnos i mamsens hemmasydda plagg! Inte verkar hon bry sig inte!

image63
Kvällens senaste kap! Saknas bara missiripa loggan nere i vänstra hörnet...kan riktigt föreställa mig den där!

Nu får det önskas godnatt eftersom Johan redan hunnit in och lagt sig muttrandes i sitt huvud (antar jag).... " ooooooooooooooh bloggoholic, kan man bli det på en vecka eller???? Vågar inte såga någonting för då blir hon väl bara sur...men hon sitter ju rätt ofta vid den där jäkla datorn... inget kli på ryggen här inte!"

HAR JAG FEL????

Kram och godnatt
 

Kommentarer
Postat av: Angela & Stella

Ha ha.. bloggoholic på en vecka.... oh yes=)
Grymma kläder! Gillar dina senaste kreationer starkt. Klänningarna=) Skitcoola. Me want! Älskar färg jag med, åt fanders med all pastell=)
KRAM!
(har legat vaken halva natten och funderat på nr 2 och sgi=))

2008-02-25 @ 07:17:39
Postat av: Evelina

Kanonfina kläder, önskar att jag va lika duktig o motiverad som du är=)

2008-02-25 @ 07:52:47
Postat av: Linda W

Hej mina sötnosar!!!
Kläderna blir ju bara finare och finare. Kommer sälja som smör!! Kan du inte sy till vuxna me ;)
Nu hoppas jag du fortsätter vara bloggoholic, för jag kommer följa er här inne varje dag.
Puss på er

2008-02-25 @ 12:00:33
Postat av: Sara å Herman

men shit va snygga grejer jag dånar!! det blir t killar också va?? den där broderisaken med R på vad är det för nåt??
i link har det öppnat en till barnklädesaffär. säljer samma saker i stort som liten butik. som har halva priset på allt för de ska ändra verksamhet. synd om den nya.
du skaffa en hemsida till missiripa lr??
kram

2008-02-27 @ 10:26:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0