One step for mankind!!!!

Ja, idag var vi väldigt nära att se Elise ta sitt första steg. Hon skulle gå mellan mig och mamma och var väldigt nära när hon helt plötsligt hoppade fram, jämfotes, och trillade sedan rakt ner på rumpan!!!

Annars har dagen bestått av en långpromenix tillsammans med mamma (se bildbevis). Vi hade turen att slippa gå upp speciellt tidigt idag. Elise vaknade runt sex av att hon tappat nappen och jag hittade verkligen inte den i hennes säng...Men den låg ju där sen ändå, men men... Tog över henne i min säng där hon slutligen somnade om på mitt bröst efter att ha fått välling. Sen sov vi allihopa till halv nio då pappa vågade gå upp, han hade legat och väntat så att han inte skulle göra en massa ljud och väcka oss ;-)

Sen var det frukost som gällde följt av en långpromenad med mamma. Vi gick runt kanalen fast åt andra hållet idag. Vi gick, och gick, och gick...tog aldrig slut!

image78


Men det var en underbar promenad, fast det var lite svårt på sina ställen att få över vagnen med en sovande Elise...men  men det gick ju till sist! Har ett härligt foto från när mamma trodde att hon skulle tappa vagnen och Elise i kanalen!

image79


När vi var tillbaka hemma igen hade Axel huggit ner murgröna från alla ekarna i skogen runt huset. De kryper upp längs med stammarna och suger ur kraften ur trädet så att det till slut dör. Han erbjöd sig frivilligt efter att ha tagit några häftiga svängar på sin trixade moppe här i trädgården (vi bor mitt ute i en liten by och har en del skog på vår tomt. Där brukar vi köra runt och busa, antingen med skruttbil eller skruttmoppe ;-) Han var tydligen trött efter allt huggande eftersom han somnade i solstolen på verandan...hahaha
image80

Dags för lunch med utsökt god soppa, baguette och getost! Elise hade lite mycket energi kvar i kroppen så hon utövade sin rockiga kompetens genom att spela trummor i köket. Hon hade en stekspade i plast och två teskedar och en massa konserver. Det lät roligt antar jag!

image82


Sen kröp hon ut till katten som skulle få mat. Hon tog nästan tag i skålen så att jag greps av lite panik! Att hon inte är rädd för PUCKO (vår katts namn). Han kan ju vara lite lurig ibland! Men men, det man inte vet har man inte ont av!

image81


Efter lunch blev det en liten tur till Ste Marguerite Pepinières, mammas favoritställe. Vi brukar ju kalla mamma för tjuren Ferdinand. Hon är helt galen i träd, buskar, blommor, växter JA name it! Hon pratar mycket om trädgård och anser sig nog vara i himmelriket när hon får sitta och klippa en av sina 100 små runda buskar på husets framsida! Hon var i alla fall inne och kollade blommor och växter medan jag och Elise busade i bilen. Efteråt körde vi till Auchan där vi inhandlade några burkar mat åt Elise. Helt annat i Frankrike än i Sverige! Finns ingen mat till barn över 8 mån. Men en massa strumpor, nappar, matburkar, blöjor och pekböcker på franska fick Elise av sin kära moder. Många bäckar små (2 euro) blev en del till slut kan jag lätt säga. Köpte 12 vita bodies att färga, trycka och sy på och sälja tänkte jag. Bra med enkel bas!

Eftersom Elise inte sovit efter promenaden i morse var hon både trött och grinig när vi var hemma vid sextiden. Men lite mat senare var hon redan på bättre humör och somnade kl åtta av att jag bara lade ner henne i sin säng. Man blir verkligen förvånad varje gång det funkar så lätt!

Nu ska vi titta på alla foton från mamma och pappas resa till Kambodja, innan jag kapitulerar i sängen. Ska nog diskutera en del kring mitt företag också...spännande!!!

PS: Elise sa PAPPA fö första gången idag...ett stort steg för mänskligheten det ni!

KRAM O GODNATT

Kommentarer
Postat av: Angela & Stella

Åh, så mys ni har. Avis=) Verkar vara underbart väder?! & vilket vackert landskap. Sicken tur att din mamma o Elise klarade sig ifrån kanalen, Hua....;) Ta kort på huset så vi får se=)
Kram kram. Nu ska här packas o sen blir det sängen.
Ska kika in den där sidan du messa om oxå.
PÖSS!!!

2008-02-27 @ 22:50:58
URL: http://minstjerna.blogg.se
Postat av: frida

hej på er! jisses vilka fina bilder du tar, ni är sååå vackra. gillar verkligen din blogg, är inne & läser varje dag:) har också börjat planera företag nu, tar gärna emot tips om du har:) ha det finfint, vi höres. ta hand om er! kramar

2008-02-28 @ 20:23:36
URL: http://squiggle.blogg.se
Postat av: Elledellan

Alu pa er!
Tankte bara saga att jag tycker verkligen du ska lansera dig! Missiripa...trop chou! Vart har du fatt tag pa les etiquettes?
Kommer snart nu...langtar saaaaaa! Be ready for Posh Aunty!
Kram pa lilla ganget!
Ellan

2008-03-10 @ 22:50:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0