cool as a cooling!




I måndags bar det av till Affe och Maja hemma hos Mats. Mycket bus blev det och en del fick man ju med på bild! Maja och Elise busade tills de stupade! Så underbart att se!


Tisadagen var det Ullared och GeKås som gällde. Budgeten på 2000 hölls precis och det var perfekt. Fick mycket inköpt, bla allt till Elise nu när hon ska börja på dagis. Så roligt att se alla människor som vi mötte på väg ner för backen med våra vagnar. Alla visar ett sjukt leende eftersom de vet att de ska in och fynda. Rätt sjukt! Men tro det eller ej, man kom ut med samma leende själv! Lunchen intogs på pizzarestaurangen där på området! TIPS: GÅ INTE DIT! Pissig service och helt blåsta servitriser! Åsa beställde pizza och resten av oss något annat. Grejen var bara den att Åsa fick sin mat 15 minuter innan oss andra så hon hade ju redan ätit upp hälften av sin pizza när vi andra fick mat. Själv var jag sugen på spaghetti köttfärsås och det fanns bara på barnmenyn. Frågade om man kunde få det även som vuxen och betala ett litet tillägg. Slutnotan blev att jag fick betala 99 kronor!!!!!!!!!!!! (45 kostade barnmenyn!!!!!!!!!!!!) Vilket JÄ*LA tillägg! När vi sedan bad om att få betala notan sa vi till att vi inte var så nöjda med att vi fått maten på så olika tider!
Idiotservitrisen svarade : "Men så funkar det inte här".
Vi: "Men så funkar det väl överallt att man vill ha maten samtidigt!?!?!?"
Hon: "Men inte här i Ullared! Här har vi faktiskt EGNA regler!"
Vi: "??????????????????????????????????"

SERIÖST!!!!!

Men men i alla fall... onödigt att störa ihjäl sig över en sådan sak!!!!



I morse blev det visst ett par nya 2/3 jeansbrallor till Elise. Med häng! (Var inte riktigt meningen!!!!!!!!!!!!!!!) Såhär cool blev hon med solbrillorna hon fått av Maja!




 Snacka om HOMEMADE! Axel har tryckt tshirten, jag brallorna, suffletten, dynan och kudden! Ja...stackare hon kommer väl att göra revolt senare i sin ungdom mot hemmasydda kläder! Bara att förbereda sig!


Elise med sin väska, vad hon är rolig. Hon ska ha med den med sina leksaker hela tiden. Köpte en hel hink med låtsasmat till henne. Pizzaslice, pommes frites, grönsaker, frukter, kex mm... Hon älskar att leka med det!







Vid lunch bar det av till familjen Lindström där det har diskuterats mycket idag huruvida det kan bli aktuellt att bo i Eksjö. Självklart är det en fördel gällande pris på hus, tillgång till farmor och farfar och hjälp med barn efter skolan eller hur det nu blir men det är mycket jag måste tänka på innan man tar ett sådant tungt beslut. Jag tror, i alla fall, att jag är en stadsmänniska men visst vore det underbart med hus! Ja, ja det är en long way to go anyway! Jag är inte riktigt beredd på att "offra" min familj för det gör jag på ett sätt om vi väljer Eksjö. Hur sällan kommer jag att träffa mina föräldrar då?!?!?


Elise och Fidde kontemplerar vid röda vinbärsbuskarna!


Bus med Fidde!


Elise fick bada i polen och bubbla vatten. Ett säkert kort!!!


Libbe fick vara med på ett hörn!


Pappa och Elise åkte även traktor i trädgården!

Ja det var allt nu! Orkar inte mer för idag! Imorgon är det lite jobb/skyltning hos Linda, förhoppningsvis tennis och senare grillkväll hos kusin Mattias med familj! Ska verkligen bli jättekul att ses! Så längesedan sist!

NATTI allesamman! 

Kommentarer
Postat av: Bella

Såg att du hade ringt, varit på landet hela dagen och lämnade mobilen hemma. Slår dig en signal imorgon. Vilka fina bilder du lagt upp. PoK

2008-07-24 @ 22:14:27
Postat av: Annica

"Så funkar det i Ullared"????? va fan jag dog nästan när jag läste det. Man slutar aldrig att förvånas =)

2008-07-24 @ 23:11:55
Postat av: Annica

Men jag är ju uppenbarligen full eftersom att jag hittade på ett eget citat ifårn erat intressanta restaurangbesök....men men hahahaha

2008-07-24 @ 23:13:39
Postat av: Emma

Hej sötnosar!!!!!!!!! Stort Tack för senast, det var så härligt att träffa er igen!!!! Om du behöver någon att bolla flytt-tankar med så hör av dig :) Nu ska jag jobba massor i det fina vädret vilket jag är skitsur över, fast det ska ändå bli kul att jobba.... PUSSAR o KRAMAR i massor

2008-07-25 @ 08:54:49
URL: http://emmahalme.blogg.se/
Postat av: Lindabebbe.blogspot.com

Guud så söt hon är och hon har alltid såååå fina kläder =)

2008-07-26 @ 01:14:28
Postat av: carl-erik ripa

Hej släkting. Har suttit en timme och läst igenom din sidor. Mycket imponerande. Du har ju med en hel del av vår släkt och det hade varit kul om jag fick ta några av foton och lägga in på min hemsida www.ripa.se

Jag har tidigare haft en fundering att lägga ut alla de hemsidor som släkten har. För några år sedan var det ett antal. Kan Du inte vid tillfälle skicka mig din e-mail adress

[email protected]

Bor fortfarande Dina föräldrar i Frankrike

Hälsningar från släkten i Lerum. Mina söner heter Henrik och Anders

2008-07-26 @ 16:17:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0