What does the future bring?????

Nu väntar en del jobb för mig! Johan är ju hemma med Elise denna sommaren så jag ska kunna komma igång med företaget och bestämma mig för vad jag ska göra i höst. Har ju fortfarande inte bestämt mig faktiskt. Samtidigt som jag skulle kunna tänka mig att läsa franska C så är jag lika peppad över att jobba för att tjäna lite pengar så vi kan köpa hus en dag i framtiden.


Det här med pengagnabbandet i ett förhållande är verkligen döden. Är så trött på att ha 0 kronor i inkomst faktiskt. Det kanske inte är roligare att vara den som tjänar mest heller eftersom man måste dela med sig av hela ens lön, men att inte tjäna något, fastän man vill är heller inget roligt vill jag lova....



Sen är det ju det här med barn med. Känns lite jobbigt att man känner press överallt ifrån! Pluggar jag till hösten är vi beroende av samma SGI som med Elise vilket betyder att vi antagligen måste få en bebbe innan Elise hunnit fylla 2,5 år, annars är alternativet att jag jobbar i höst och då är inte SGIpressen så stor bara jag får ett fast arbete. MEN då är det så att pressen har vi ju ändå från det medicinska hållet för er som känner oss väl.


Ja ja...vi får väl se om inte annat. Tyvärr inget vi kan rå för! Bara naturen som kan bestämma ju! Kankse ens dumt att tänka men det är ju klart man gör, eftersom allt hänger ju på mig för den ekonomiska delen inför ett andra barn :-( Beror helt enkelt på vilket val jag gör i höst!

Kommentarer
Postat av: Bella och Hugo

Ro lugnt, snart kommer vi fram och vägen avgör slutmålet, det jag vill säga är att det kommer att visa sig på vägen vilket målet blir och kanske kommer några omvägar/genvägar att tas. Jag vet att det blir bra och att du snart kommer att se bakåt och tänka..... hmmmmm så var det men nu är det SÅHÄR. Puss

2008-06-29 @ 21:50:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0