Allergisk??? men inte mot mat


Men det var andra bullar idag. Även om jag knappt fått någon skönhetssömn var vi uppe vid 8 snåret. Elise var väl rätt kinkig från dagens första timma. Vet inte om hon är pollenallergiker men hon var svullen i ögonen, lite rödaktig, och nyser titt som tätt. Men vädret gör ju att allt är möjligt! När man vaknar med fågelkvitter, klarblå himmel och strålande solsken, då kan man inget annat än att bli glad. Man får dessutom skapligt mycket mer tålamod gällande Elises EVIGA tjatande om mat. Det gör mig GAAAAAAAAAAAAALEEEEEEEEEEEEEN! Förstår inte vad det är för fel på henne... varför tjatar hon om mat konstant??? Oavsett om man ger henne en hel burk mat och vi äter efteråt ska hon ha då med. Hon skriker och darrar i hela kroppen om hon inte får något att tugga på! Någon som kan förklara för mig???? För jag börjar tappa tålamodet...allvarligt talat. Att en dag kretsar kring mat enbart tar knäcken på en!

Ja, som sagt spinner nog vidare på det fina vädret. Var ute och lekte med Elise här på terrassen. Vi fick sitta skuggan eftersom det var 22 grader i SKUGGAN! Det var så himla varmt och skönt idag, helt otroligt alltså.

Vi åkte ner till Cappen som vi kallar det här i familjen. Vilka hus och vilken utsikt! Underbart! Franska Rivieran den 2 mars...folk badade i havet! Tror sjutton det när det är 22 grader i skuggan. Hade ju helt missat det här med att dte kunde vara så varmt. Hade inte alls med mig varken kläder till Elise eller solhatt eller liknande om man säger så!

Sen kom Manu, min bästa killkompis här nere...och min första pojkvän nånsin! En riktig romantiker, men det passade inte mig när jag var 12 år gammal. Han blev så seriös så fort och jag flippade ut och gjorde slut efter en vecka eller två ;) Men en riktigt härlig vän...missade dock helt att dra fram kameran när han var här.  

Elise och jag var ute i trädgården innan Manu dök upp- inte konstigt med tanke på att han var typ 5 timmar sen! Fina bilder av blommor och blad fick vi i all fall. Här kommer de:


           


Inte för inte vi kallar mamma för tjuren Ferdinand...förstå vilken fin trädgård hon och pappa har skapat!
Ett riktigt PARADIS...


gutennight allesammen

Kommentarer
Postat av: Angela & Stella

Åh, så mys ni har!! Vill oxå ha SOL o bada. Guuud så härligt! Här vaknar man upp till lite vitt på marken, och gult snor rinnandes från Stellis, Hua!
Grymt snyggt kort på dig o Elise när ni sitter i en rottingmöbel med vit bakgrund=)
Kanske kliar det i mun på henne? Eller så är hon bara sugen på att pröva allt möjligt=) Var glad för det så det inte är tvärtom;) Du får ha en påse med dig med lite gott i, hehe...
Njut av solen, packa gärna med dig den hem=)
KRAAAM från oss!!!

2008-03-03 @ 08:14:53
URL: http://minstjerna.blogg.se
Postat av: Emma

Hej,vet inte var jag ska skriva så jag skriver både här och på FL. Saknar er två! Kram

2008-03-03 @ 12:59:15
Postat av: Anonym

Jag blir inte så värst avis på vädret ni verkar ha där nere. Här blåser det storm så grannens gran har vält!! Snart kommer även kylan tillbaka, underbart!! (NOT)
Saknar er som tusan!

2008-03-03 @ 20:58:51
Postat av: Anonym

Det där med mat, känner jag igen... Sån var Ebbot oxå, nu mé. Gäller att alla äter samtidigt:-) Man får väl se det positivt, att de gillar mat o är nyfikna....

Ni verkar ha de helt underbart, så vackra bilder!

KRAM

2008-03-05 @ 16:44:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0