Elledellan på besök

Idag hade vi glädjen att ta emot min älskade lillasyster Ellen som kommer hit från London för att fira Elise på sin ettårsdag! Så himla kul att se henne, var ju 3 månader sen sist. Elise har varit i extas hela dagen.

image164
.
Elise och Ellen leker för fullt med att klappa händerna....

 

Dagen började tidigt. 06.30 var det dags att gå upp tyckte Elise...det gjorde inte jag....men fick ligga o mysa o busa till 07.30 i alla fall :) Sen satte jag Elise i sin matstol med några kex och leksaker så jag kunde sy klart suffletten jag började på i natt. Den blev alldeles lagom klar till Elise hade sovit en förmiddagslur...i HELA 1,5 TIMME!!!!! Kan inte minnas sist hon sov så länge! Det var jätteskönt att få en utvilad Elise hela dagen sen. Och en tand till hittade vi idag. Till höger om de nedre tänderna. Så söt, en liten nykomling.
Sen bar det av efter påklädning osv till stationen för att möta upp Ellen. Hoppade upp tillsammans på bussen och sen en nabbsväng om ICA maxi på vägen hem. Väl hemma var vi urhungriga alla tre. Så pastasallad för systrarna Ripa blev det med parmaskinka. Mycket gott.
Johan kom hem vid fyratiden och då var jag ju tvungen att visa Ellen mitt paradis. Behövde dessutom en vaxduk till bordet. Blev istället att vi köpte vaxduk som jag sedan klippte ut till tabletter. Röda med vita prickar blev det. Ellen förstod mycket väl vad jag menade...HEAVEN är ingen underdrift! Stoff & Stil, tack för att ni finns...

Idag har jag även haft mailkontakt med en man från Kina angående mina wallies som jag ska sälja. De tillverkar det papper man använder så nu får vi se var den kontakten leder.... väntar bara in illustrator och photoshop så jag kan lägga in mina design och figurer i datorn och skicka över dem för granskning.

Ikväll har vi kollat på recept till macarons, små franska bakelser som jag tänkte bjuda på på Elise kalas. Jättegott är det! På tal om inget annat så har även jag och Ellen plockat slingor på varandra nu på sena kvällen. Jättebra vad vi ser än sålänge...fortfarande vått hår ju!

Här är bilder på alla skallror och även på trycken jag gjorde igår:
image161



image162



image163 

Nu är det sängen som gäller!

Ja just det, IDAG TOG ELISE SITT FÖRSTA RIKTIGA STEG frmaför två stolta föräldrar!!!! Moster missade det då hon var inne i sin dator:)
PS: Imorgon kommer bilder på den "nya" vagnen.... eller suffletten. Så härlig orange/röd och vit!
kramz

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej Klara!!

Hoppas ni mår bra...förstår att du tänkt på det värsta, hade nog jag också gjort! man funkar nog så som människa befarar jag...jag kommer jättegärna på fika nån dag, och du är jättevälkommen hit också! vårt hus ligger på kulladal, ludvigsgatan 14 närmare bestämt... foton kommer inom en snar framtid hoppas jag iaf haha... kramis!

2008-03-14 @ 09:30:35
URL: http://mirakelmilton.blogg.se
Postat av: Sara å Herman

Du va söööööt hon är Elise!! Och vilken kalufs hon fått!! Goa unge, ge henne en stor puss från Hermans mamma. Ha en fin helg så hörs vi snart - KRAM

2008-03-14 @ 17:51:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0