LÖRDAG 1/3

Efter en lite väl häftig dag igår innehållandes bla ett dunk rakt upp i taket  när Axel lekte med Elise, en natt utan knappt någon sömn alls (eftersom Elise bökade som en idiot!) och avslutandes med att Elise trillade ner från sängen ner på stengolvet... usch vad dåligt samvete man får! Hon hade lyckats krypa över på fel sida mig i sängen och så vände jag mig om och bara hörde ett DUNK OCH ett SKRIIIIIIIIIIK... det gjorde självklart mina föräldrar med som dessutom hade blivit roade av Elise resten av natten. hrmmm

Elise kläddes på och ägnade sedan förmiddagen åt att läsa Magdalena Graafs bibliografi: Det ska bli ett sant nöje att döda dig. Min bok för tillfället. Blir lika förvånad varje mening över hur bra hon är på att skriva. Alla fördomar om blondiner rasar bara man läser de första tre paragraferna...
 
image103
Kolla in vilken bok hon läser min dotra!

Gårdagen bestod av ett besök på Carrefour, superstor supermarket som har ALLT! Köpte lite smått och gott och på vägen ut en lite bättre resväska, om jag nu får behålla denna...har ju trots allt lyckats bli av med två resväskor på 26 år! Alltså ALDRIG fått tillbaka dem. Köpte en rätt rolig grej till Elise. En tandborste innehållandes en flytande anka i glitter och vatten. Under skaftet kan man trycka på en knapp som gör att den lyses upp under 3 minuter (tid att borsta tänderna under) med ett rött ljus som Elise verkar gilla.

En promenad som vanligt blev det me runda i gamla Peymeinade. Mysigt värre var det att titta på gamla farbröder som spelar boule, eller Pétanque som det heter här i Provence, och att gå mellan de tighta små gränderna.

image102
Farbröderna har spelat pétanque förr...

Här är även ett foto som är till Johan...älskling tura att du inte mötte denna mördarkatten! Skitläskig var den, neongula ögon och spräcklig päls. Trodde jag skulle dö när jag tog fotot! :)


God middag väntade här hemma sedan tillsammans med la familia och sedan däckade jag skapligt. Klockan tio var jag i säng!

Kommentarer
Postat av: Cathrine o Henry

Så mysigt ni har det! Vilket väder!! Här är det bara trist och grått, så är aaaavis!! ;-) Skönt att få lite sol! Njuut och ha det gôtt sista dagarna!

Här är det bra, laddar för en ny vecka med uppsatsskrivande! Denna veckan har jag varit alldeles för slö, så ska ta mig i kragen! Minst 2h per dag ska jag sitta!! Får se hur det går! *hehe*

Nehepp, nu väntar sängen!
Kramis!!

2008-03-03 @ 00:23:07
Postat av: Johan

VA?? Den ser ju inte ens läskig ut =) Tur att den inte gav sig på er! Mig hade den säkert hoppat på och bitit i halsen!
Funderar på om inte katten i Simrishamn var ännu värre. Den var så fruktansvärt stor och så fräste den också!!

Ni får ta det lugnt när inte jag är i närheten..=)
Lööv ya!

2008-03-03 @ 20:54:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0