påskhelg=lugn=NOT!!!

Ja påsken är ju synonym för konstrunda här nere i Skåne eller snarare på Österlen. I lördags bar det av, tillsammans med mopsen och popsen, till Simrishamn för att kolla in Axels alster. Och inte blev vi besvikna. Han har humor den grabben. En liten rolig och ironisk tavla han hade tryckt på tyg hette Condoleeza Rice och avbildade en kvinna på ett risfält. Ja den var fin men sen fanns det ju "kossan och blomman" och den är min favorit. Men den var ju såld såklart! Ja han är riktigt duktig denne lille påg!
image201

image202


Efter ett helvetes väder i Simrishamn och några bilar i diket på vägen bar det vidare till Heijkisarnas lantställe. Världens mysigaste lilla hus i Sövde eller Sjöbo eller var det nu låg. Mitt ute i bushen i alla fall! Vi åt en utsökt påskmiddag och knackade ägg och pratade om allt och inget. Jättetrevligt! Och så lärde, eller försökte kanske man ska säga, Mia att lära mig Illustrator så jag kan använda det till mitt företag. Hon ärbetar ju på Sveriges största designbyrå så hon arbetar ju nästan bara i Illustrator och InDesign. Hängde med på en femtedel av vad hon sa i alla fall! Jättekul att träffa alla. Lite nostalgiskt! Mia som passade oss när vi var små! hahaha
Vägen hem var ju inet lika rolig när dte fallit två dec snö från himlen!!!! Men även den lilla Twingon klarade sig igenom drivorna.

(en parantes som jag var tvungen att lägga ill är att vi var på BVC i tordags ju och mätte och vägde skruttan. Och där var ett så underbart sött japanskt tvillingpar. Fick tyvärr bara med den lilla flickan på bild! Men de var två år drygt och inte stor skillnad i size från Elise som ni ser. Hon vägde till och med mer än både flickan och pojken! Ja, Elise vägde ju ändå 10490 gr och var 77 lång! Hon hade växt 4,5 cm på en och en halv månad....tror sjutton att hon ville äta mycket som barnsköterskan sa! OUPS!!!!)

image200

Ja när vi kom hem från Hijkisarna i alla faklk var ju klockan runt tolvsnåret. Helt plötsligt blev jag ju pigg igen så Illustrator blev det för hela slanten, eller NÄSTAN i alla fall. Hittade ett jobb på AMS som jag fick för mig att söka kl 3 på natten. Som språkkunnig receptionist här i Malmö. Det skulle ju passa mig perfekt. Och så var det 70% och man arbetade mellan 11.45-17.30 varje dag vilket lämnar lite utrymme åt mig att arbeta med mitt egna företag på förmiddagarna! Elise kommer ju inte att behöva vara på dagis hela dagar ändå eftersom Johan slutar tidigare vissa dagar. Ja, man kan ju inte mer än att drömma om att få det jobbet. Lite cash skulle väl inte vara hel och dessutom få prata franska, svenska, engelska och italienska!!! Men men får se om de ens hör av sig. Det gjorde jag i alla fall vid 3 sen var det bäddags!

Och det är det ju nu med så uppdatering kommer imorgon!!!!!

CIAO CIAO (måste ju öva på mina kunskaper i italienska hahahaha)

BUONA NOTTE

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0