HOMO sweet HOMO

Eller borta bra men hemma bäst. Tycker bara att broderikitet som finns på Designtorget.se är lite häftigare...
Efter fem tuffa dagar nere i Frankrike med fullt ös och lite vila, kan inte ha fått bättre personer att intervjua enligt mig!!!! Underbara fransyskor som har glädeligen ställt upp på mina intervjuer. Skönt att vissa saker verkar gå vägen ibland!

Igår eftermiddag tog jag alltså planet tillbaka. Börjar bra när piloten säger "Det kommer inte att bli någon servering ombord detta plan förrän vi är i Tyskland. På vägen hit fick servicen stanna flera gånger pga turbulens så vi väntar denna gången eftersom det kommer att vara turbulens på vägen." En lagom HELSPÄND Klara försökte alltså att inte stressa upp sig (funkade ABSOLUT INTE) och slumra till. Men detta var ju ingenting mot vägen till NIce. Detta var ju som det kan vara i de lite läskigare fallen! Då kanske ni fattar hur det var sist!
(Henke Larsson är en mycket trevlig man. Han hängde med på vägen tillbaka från Nice med. 5 dagar på Rivieran alltså med manager, mm. Ska han börja spela i Monaco må tro??? Någon som vet? Info som har läckt ut??? Han kommenterade att jag checkade in en sulky (eftersom jag ska ha den när vi reser till Frankrike om dryga två veckor!). Han tyckte det verkade lite tidigt att ha med en sån med tanke på magen...Jo, jo, jo förklarade glatt att en liten skrutt väntade på mig där hemma!)

Och min lillskrutt och storskrutt väntade ju på Kastrup. När jag kom fram skrek en liten Elise "mamma" och gav ifrån sig ett ljud som bara kan värma en mammas hjärta! Som jag hade saknat henne! Tyckte nästan hon hade förändrats på denna vecka! Men de lär ju sig så mycket och så många ord nu hela tiden! Kunde inte sluta pussa på henne faktiskt. Hon verkade väldigt glad över att se mig med för den delen. Johan berättade att hon har sovit med mitt linne i högsta hugg (Lollopardklänningen som hon har en snuttefilt i samma tyg). Mys!

Tog tåget hem och myste hela kvällen med lillan tills jag nattade henne vid 20-tiden. Hon var helt slut kan man säga och jag med. Får sammandragningar hela jäkla tiden så fort jag anstränger mig det minsta lilla. Nog bra att jag bara ska sitta och skriva hemtenta nu i veckan, även om det ska bli sååååååååååååå tråkigt! Måste transkribera alla intervjuer med vilket verkar ta lite tid!

Idag har vi verkligen haft en mysfamiljedag där vi har fixat och donat. Innan vi begav oss till stan passade jag på att klippa Elise när hon stod och borstade tänderna! Hade inte klippt henne på så länge och kapade av tre centimeter ca. Hon blev så fin i sin lilla page!
Elise väntar tålmodigt på att hennes föräldrar ska bli klara...börjar tappa tålamodet! I sina nya franska gummistövlar!

Klockan elva var vi redan nere på stan och följde inköpslistan noggrant. En stor vit julstjärna till vardagsrummet, en mindre till vårt sovrum och lite annat smått och gott i pyntväg. Mötte upp Stellan och Emelie för en kaffe på Solde. Såg så komiskt ut eftersom fyra barnvagnar med sovande barn stod utanför caféet i regnet. De var alla rätt deckade och Elise sov nära två timmar idag efter en liten sväng på Max som nyss har öppnat på Stortorget. Bildbevis finns.


 
 
Pappa och Elise vinkar till kameran


Elise har fattat det där med att äta ketchup utan pommes! Vad är nyttigast/minst onyttigt???? DOPP DOPP

 
DOPP DOPP igen, slicka och DOPP DOPP...


Såhär ser man ut när man är LITE tillgjord och smilar med kameran! Hahahaha

Efter turen på stan bar det av till Ann-Katrin Braf, Hedvigs mammas kompis som är keramiker. Fick en jättefin mugg (som hon hade gjort) av Johan när jag fyllde år, tillsammans med mitt superfina Efva Attling armband. Hennes hemsida är www.ann-katrinbraf.se . Öppet hus idag som sagt och vi köpte en superfin skål av henne samt en mindra kruka i metallic. Härliga ting med personlighet. Här är Elise och Ruben (Ann-Katrins son) på invigningen. Russin i glas blev til en hit!



Hem och har fixat med stjärnor, planterat hyacinter, fixat ljusstakar och nu är vi redo för vad som komma skall imorgon!
1:a advent!


MYYYYYYYYYYYYYS

Kommentarer
Postat av: Angela!

Bundis med Henke alltså, najs;)

Så himla fin hon är i håret då=) Riktig frisyr juhe=)

Mysigt med julpynt=) Här har vi fått upp ett par julstjärnor och julstake, även bakat lussebullar på morgonkvisten, som inte jäste ngt dock:( Jästen hade visst gått ut, hahaha!

Puss & Kram på 1a advent!!!

2008-11-30 @ 19:22:43
URL: http://minstjerna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0