"Jag bara skulle HA tjurmule!"

Igår eller snarare i natt satt vi hemma hos en av lärarna som jag har intervjuat. Klockan 02 var vi hemma i säng rätt så utslagna. De bjöd verkligen på sig själva och på en hel del dricka.
Två av lärarna var där med sina män (runt 40-45 årsåldern), mina föräldrar och Axel och borgmästaren här i byn med sin man. Hon är före detta fransklärare och har haft min storebror på gymnasiet i franska. Det var riktigt trevligt och vi skrattade en hel del!
Valérie, en av lärarna är en sådan människa som är rolig fast hon inte vet om det. Hon berättade att hon hade gått rakt på en kratta, att hon öppnat huvudet när hon blev katapultad rakt in i grannens mur då hon skulle köra skottkärra med stenar i flip-flop, mm, mm.... Ja vi fick oss mpnga goda skratt. Bland annat när hon kläckte uttrycket "ja, men när jag var gravid, skulle jag bara HA tjurmule!" Fy faaaaaaaaaaaaaan vad äckligt, en fransk specialitet men ärligt talat. Hon var besatt av mule och så säger hon "bara den är väl epilerad"! Nästan så att middagen kom upp av både äckeltankar och skratt!

Vi hade en mycket rolig kväll med fransmän som gärna tuggar om 50 gånger samma sak!!! Märker det nu när jag transkriberar för fullt. Lärarna säger samma sak om och om igen! Allt detta ska jag sedan skriva, hallelujah!!! Typiskt franskt. Har nu avklarat 2 av 3 intervjuer, den sista är idag vid 17. Håller tummarna!

Imorgon bär det ju redan hem. Måste erkänna att tiden har gått jättefort och självklart har jag saknat min lilla familj men det är verkligen nyttigt att få komma bort och få lite distans (och uppvilning!). Det behövdes! Har t.ex inte ont i ryggen längre, dock kommer det säkert tillbaka bara jag bär Elise nu igen. Ska bli så mysigt att snusa och gosa med henne när jag kommer hem. Verkar som att en liten dagsutflykt till Köpenhamn står på schemat på lördag eller söndag. Skulle vara supermysigt ju, bara vår lilla familj. Tivoli ska visst vara jättefint såhär i juletider (fattar inte ens att jag skriver detta!!!!). Längtar i alla fall till imorgon eftermiddag när jag kommer hem!

Dvs att det bara är några veckor kvar till C uppsatsen ska vara klar!!!! Hjäääääääääp! Nästa vecka ska det skrivas hemtenta som verkar vara jättesvår, transkriberas och analyseras. V.3 ska uppsatsen läggas fram så v.2 ska den vara klar till opponent! ****Holy macarony!**** Bara att tuta och köra. Har det som mål i alla fall. Får se efter denna veckan om det är realistiskt annars får framläggning komma v.4 eller 5. Men då börjar det ju närma sig LillSanders ankomst! I hope!

I alla fall så gör jag så gott jag kan! Nu ska jag ut i det fina vädret för att ta lite härliga bilder i solen.

KRAMZ

Kommentarer
Postat av: annica

klart du gör så gott du kan =) håller tummarna för dig.



puss

2008-11-27 @ 20:43:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0