vattenfall och maraton

har tydligen tagit sig REDAN till mina ben. Ser för JÄVLIG ut rent ut sagt... Hade jeans och randiga sockar idag. Eller förresten har bara haft dem sedan kl 16... Fattar ni hur jag ser ut eller? Stora tjocka och djupa ränder vid mina benslut och ner på fötterna. Ingen kan gå miste om att jag har haft randiga strumpor i alla faal. Och det är bara v 24! HJÄLP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Hur ska detta sluta. Har nog lagt på mig snart 7 kilo med så undrar jag ju hur mycket är bröst och vätska bara hahaha. Märker ingen vidare skillnad på lår och ruma ÄN i alla fall! Kommer säkert det med ;)

Har precis avnjutit en supergod hemmagjord fisksoppa (JA alla som känner mig väl... fisksoppa!!!!!!!!!! utan saffran såklart!)

KLARAS FISKSOPPA:
1,5 l fiskbuljong
1 fänkål i små bitar
1 purjolök i små bitar
2 gula lökar i små bitar
4 morötter kokta och puréade :)
6 potatisar skurna i små tärningar (som man lägger i på slutet så de är lite småhårda)
400 gr pangasius filé skurna i stora bitar
300 gr laxfilé skurna i stora bitar
1/2 paket frusen dill
3 dl matlagningsgrädde
1/2 tub tomatpuré
1 burk kräftstjärtar i lake

Blanda först fiskbuljong, fänkål, lök och purjo, kräftstjärtslake och låt detta koka upp ordentligt. Använd mixerstaven lite för att minska alla lökbitar! Under tiden kokar man morötterna för sig tills de blir mjuka så att man kan mixa dem till puré. Blanda sedan dessa två tillsammans med tomatpuré, dill och matlagningsgrädde. Tillsätt potatisen och låt puttra i 15 minuter. Tillägg fisken 5 minuter innan soppan ska serveras! Servera med en skål kalla kräftstjärtar så att man kan lägga i dem efter önskemål (dessutom slipper de att bli sega och för varma!!!).

Baka gärna foccacia till. Det blev suuuuuuupergott......

Grey's maraton!!!!
Nu väntar minst 3 nya greys avsnitt som jag idag har laddat ner... Finns fem om jag inte slocknar innan dess!!!

KRAAAAAAAAAAAAAM

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0