SSSSSSSSTRESSSSSSSSS

Stress stress stress....

Här är det många diskussioner i mitt huvud just nu som jag sitter och har med mig själv under dagarna. Självklart vill man att dagarna skulle se ut som följande:


07:00 vakna, välling, klä på Elise

07:45 lämna Elise på dagis

08:00 hemma och äter frukost (havregrynsgröt för att säker på att man ska vara mätt ett tag)

08:30 börja plugga

12:00 lunch

12:30 plugga vidare

15:30 hämta Elise som är pigg och glad, jag med för att jag har fått så mycket gjort

17:00 eller 17:30 Johan kommer hem, pratar, lagar mat, kollar lite TV och leker en massa med Elise

19:00 Elise och jag/Johan har haft sångstund, nu sover hon gått hela natten i SIN säng

20:00 IDOL

21:00 något annat bra på TV eller sy för fullt

23:00 eller 00:00 sovdags


Ja, men hur ser då dagarna ut egentligen????  Ja, inte har det blivit mycket plugg på sistone. NEJ för det går inte att få tag i böckerna. Tappade helt bort mina rutiner när Elise blev dålig och var hemma från dagis. Även de dagar som hon nu var frisk och var där, nej då har jag sytt sytt sytt... Saker som jag behövde sy eftersom Elise verkligen inte hade några dagisbyxor/tröjor... MEN kanske är läge att börja med C uppsatsen så länge då. Sak gjord IDAG! Skickade in mina ämnen till läraren i fråga som tidigare hade sagt att det var helt OK att skriva om franska skolan! Surprise som alltid: detta var svaret jag nyss fick!


"Jag ska fundera lite på dina förslag på ämne. Jag skall även höra med
min kollega. Jag föredrar att uppsatsen har någon anknytning till
franskt språk eller fransk litteratur. Annas blir risken att vi får en
uppsats i ett helt annat ämne (t.ex. utbildningsvetenskap eller
pedagogik) som råkar vara skriven på franska."

Men vad kul då! Då är ju inte alls mina planer åt helskotta nu då? Har INGEN lust att skriva om vare sig det franska språket eller litteraturen.... Men hoppas på ett bra svar på mitt svar som jag ännu mer nyss skickade :) Jag prata bra Sverige!

Annars då. Dagarna flyter på, hämtar Elise på dagis 15:30 som planerat med ångest i kroppen för att jag nu inte har pluggat som jag ska under dagen, alltså har hon varit på dagis och jag har jobbat hemma...i och för sig med företaget eftersom de är modeller som jag sedan tar fram för att lägga ut på hemsidan och sedan förhoppningsvis sälja.... Men ångesten och det dåliga samvetet finns ju där ändå. Hon grät ju ändå när jag lämnade henne... Hon ville kanske ändå inte vara där.  Förstår ni att man blir knäpp i huvudet som småbarnsmamma? Hemma med en himla foglossning som gjorde att jag knappt kom upp ur soffan igår kväll som jag hade somnat i. Inte blev det någon ordentlig middag trots att Johan kom hem halv sex. Besök fick vi vid 18 och Elise somnade 21. Jag somnade 21:02 i soffan helt utmattad av smärta i ländryggen och bara TRÖTT... Stackars Johan fick inte ens en godnattpuss.....


Vilken lyckad dag!!!


Följde ju precis mina planer NOT! Ångesten bara kryper in under skinnet.... Kanske kryper ut någonstans någon dag????


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0