"alla hedå" eller Allah hejdå??!?!?!?!

Ja Elise går på dagis på heltid nu ju. Det har gått jättebra de senaste dagarna men i morse var hon rätt varm. Tog tempen och hon hade 36,6 så det var bara att pälsa på och gå dit! Hon börjar visserligen gråta eller snarare gny bara vi kör in på gatan där dagiset ligger. Hon springer ifrån cykeln när vi parkerat, gråter en skvätt och säger "hedååå alla..." och VAD menar hon???? Jo, det har jag kommit på nu. Hejdå säger hon bara men "alla" är någon hemlig kompis. Eller nej men hon säger bara det för att de sjunger den på dagis. Men hon verkar tro att "alla " är någon speciell... Sången de sjunger på dagis går såhär: "Hej allihopa,var är ni? Här är vi, här är vi. Hej allihopa,var är ni? Här är vi, här är vi. ALLA kan vi klappa, ALLA kan vi stampa, ALLA kan vi knäppa nu. ALLA kan vi vinka, ALLA kan vi blinka, ALLA kan vi hojta nu: hej! hej!" Ja, detta är nu ALLA i alla fall! :) Nu bara säger hon ALLA till allt och sen hejdå.

Ja man kan allt ha kul åt de här små!

Det blir tyvärr ingen bröllopsfest för oss i Linköping, och därmed inget besök alls i Linkan i slutet på september. :( Mina föräldrar kommer hit en snabbis. Det är värefull tid minst sagt! De stannar bara över helgen så det finns dessvärre ingen tid att ta sig upp till Linköping för mig och Elise. Johan fick dessutom inte ledigt från sitt jobb. Han och hans kollegor ska på bokmässan i Göteborg. OM de inte åker får de inte en hel veckas oktoberlov. Tycker det är lite konstigt men förstår honom att han inte vill offra lovet för bokmässan!!!! Nåt kul kan han väl alltid hämta! Men vi ska försöka ta oss upp till Östergötland snart i vilket fall. Lär nog inte bli förrän i mitten av oktober som det ser ut nu! That's life! Tråkigt att missa Sara och Jonas bröllopsfest men vi får fira på vårt sätt när vi kommer upp! Surprise vänner!

Annars idag har jag hunnit knapra ihop en jacka åt Elise som jag hade visualiserat sedan ett tag tillbaka. Men frågan är om denna duger åt fröken. Det är nämligen så att det bara är den grön/vitprickiga jackan ("acka" som Elise säger) som verkar gälla åt fröken! De får tydligen inte ens ta av den  på dagis!!!! Fröknarna på dagis säger att Elise är lite besatt av sina kläder! Hehe! När hon ska ut ska hon ha den prickiga tröjan, sin Lollopardscarf coh nån missiripamössa som hennes mamma proppsat på henne på morgonen. Annars GÅR HON INTE UT! Hahaha! Ja, vilja det saknar hon inte lillfisen.....



Get down on it, get down on it. Elise dansar disco!


Vänta mamma här är jag!


No, no stop taking pictures, you paprazzi!!!

       Pilla under haka- Elise signum när hon är trött/när hon myser...

Vem kan hon ha fått detta från? (eller det var i och för sig ingen fråga från min svärmor- snarare ett konstaterande...NO COMMENT!!!!)



PS: Ja, ni ser ju själva hur trött jag ser ut!!!! Hoppas på sovmorgon imorgon bitti- ska ha Elise hemma hela dagen- planeringsdag på dagis nämligen!



Natti ALLAHSAMMANS

bsous

Kommentarer
Postat av: Anna Pelle

Superfin jacka!!! Marimekkotygerna är så underbara, kunde inte låta bli att sy en omlotttröja till Pelle i tyget med blå blommor, han blev självklart tagen för en liten flicka... Skönt att det går bra på dagis nu! Kram

2008-09-18 @ 09:30:09
Postat av: Hanna

ha en bra dag! :)

2008-09-18 @ 09:35:48
URL: http://haze84.blogg.se/
Postat av: Linda

Ja vill hon inte ha jackan vill jag i varje fall ha den !!! ;)

Fast kanske behöver förstora den ett antal storlekar först...

Ni verkar må bra, det gör vi me!

Puss

2008-09-18 @ 13:25:29
Postat av: Hanna Nilsson

ååh vilken underbar jacka till en underbar tjej! Du syr helt grymma prylar Klara..hoppas ni mår fint! Kraaaam

2008-09-18 @ 17:05:30
Postat av: Pernilla

Hej tjejen!

Hoppas du mår bättre nu än när vi pratade på telefon sist.. jag skulle ju höra av mig, men du vet hur det är som småbarnsförälder.. tiden skenar iväg!

Jag ser fram mot en mössa så småningom.. =) Vi gillar rött, svart, orange om du har nåt i den stilen.

Caspers huvud är ca 43 cm i omkrets nu, men om du vill får du gärna göra en ännnu större så han kan ha den under vintern! Hör gärna av dig på mailen. Kram kram

2008-09-19 @ 22:04:47
Postat av: Tina

Hmm jaha inget Linkan i september, jaja vi ses ju så ofta så det kanske bara är bra, då tröttar vi ju inte ut varandra hehehehe. Va fina kläder du sytt till Elise, som vanligt. Jag tänkte att jag skulle försöka mig på en tröja nån dag till Ebba, hehe får la sluta titta på din blogg i så fall, för inget lär väl duga åt mig som jag sytt när jag kikar på vad du syr hehe.



Tack för att du satte in pengarna, blåste dig förresten på 50 öre såg jag på kvittot haha, kanske du bjuder på ;-).

Kläderna ligger i garderoben och väntar, ingen panik ju, ett tag kvar till mars.



Skönt att det går bra för skruttan på dagis! Och visst är det häftigt att se hur mycket de lär sig där.



Hur går det med plugget? Mycket?

Vi får höras snart!



PÖSS PÖSS

2008-09-19 @ 23:18:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0