glad fortsättning...

Nu när man är tvåbarnsmamma springer bara tiden iväg. Man fångar visserligen en hel del mysiga stunder på kameran men tiden att överföra dem till datorn är desto mer begränsad! Här kommer ett urval från veckan som gått!!!!
I bilder sålänge...


Barnen fick givetvis en missiripa mössa i påskpresent!


Lille Sander (som by the way vägde 5600 förra veckan och 5900 på sin 1 månadersdag igår!!!) blir ju inkörd direkt i missiripa mösshysterin! Måste ju vara lika fin som storasyster!


Elise med sin nya mic som hon fick av gudmor Cissi i 2 års present! Gissa om den blev uppskattad! Video följer...


Öppnar paketet med micken i! UPPSKATTAD!

Här är resten i miniatyrbilder (klicka på dem så blir de större- mest information för mina ickedatahackerstillföräldrar!!!)

       
Alla underbara bilder från påskkärringsfirandet! Elise var så söt när hon gick fram till dörrarna med sin faster och farbror. Hon sa antingen "Gla påskkk- ja få godis" till folk eller så kom varianten- när ingen öppnade dörren- "Ingen hemma- nähä- ja inte få godis då!" Som jag fnissade i bakgrunden!
Ibland kom även kommentaren "Ingen hund där inne- jag jädd hundar- inte hunden äta elise rumpa" Ja som sagt: som man skrattar åt att det bara bubblar ut ord ur munnen på dem!

 
På besök i Linköping! Långfredagen i all ära på lekplatsen i Trädgårdsföreningen där alla barnen och mammorna återförenades: Elise, Carl, Ebba, Herman, Henry och lille Hugo kunde dessvärre inte komma- han ska ju bli storebror NÄR SOM!!!! Som vi väntar på att få reda på vem som gömmer sig i hans mamma Emmas mage! Hon är rätt less nu stackaren! Jag kan ju inte annat än hålla med om att de sista vckorna var heeeeemska!

1.   2.  3.  
4.  5.

1. Hon drygade sig med mammas solglasögon på gågatan.
2. Elise fick nya skor när vi var i Eksjö.  Helt i missiripaoutfit!
3. Utanför pappas kompis Pelles lägenhet. Fick provsitta hojjen!
4. I tunneln på lekplatsen i Vildparken i Eksjö.
5. Elise provar pappa Johans gamla glasögon från lekis.

1.  2.  3.  
1. Lillebror måste ju också få vara med på ett hörn.
2. Sander badar i farmor Annikas diskho. Dock lite lång med sina 58 cm!!!! Fick inte riktigt plats!
3. Första riktiga leendet fångades på bild igår i mammas knä! Härligt!

Detta var nog allt jag orkade med ikväll. Nu ska det fixas och donas. Har fått i uppdrag att fixa en trollskog i vinyltapeter till Henrys rum. Är helt överexalterad över detta uppdrag då min fantasi får flööööööda. Har kommit på många smarta och häftiga lösningar och även provat på dem i Elise och Sanders rum. Imorgon ska det donas vidare med detta! Lägger in bilder på deras rum så fort jag är klar. Håller på att skissa för fullt till Cathrine- letar tyger mm som ska komplettera hela inredningen. Detta är verkligen något jag skulle vilja syssla med heltid. OOOOOO vad roligt det är! Tack Cathrine för att jag får vara mer än bara MAMMA just nu! Skönt att få komma in i en annan värld mitt i alltihop!

Kommentarer
Postat av: Lisa

Hejsan!

Jag har varit dålig på bloggandet ett tag :) Försökte hitta ditt inlägg nu men gjorde det inte, men i allafall. Ta det när du vill. Tänkte bara att nya adressen kan vara bra att ha sen :)



Sjukt söta barn du har! duktig elise är på sjunga med ;) Åååh jag längtar hem till min systers barn nu, ska hem nästa vecka och hoppas jag ser dem då!



Hoppas allt är bra annrs, coolt att du va med i tidningen :)



Kraaaam

2009-04-17 @ 10:18:13
URL: http://pinkfriday.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0