Barackobamania!!!!

CONGRATULATIONS Mr. President!


Ä N T L I G E N
 
Är både tårögd, rörd, tagen, hoppfull, stämningsfull...

Det är bara såååå historiskt att denna svarta man, vid namn Barack Hussein Obama, tillträder det ovala rummet i Washingon DC denna vecka! Jag vet inte riktigt var jag ska börja. Han har ingen lätt framtid framför sig, med finanskris, krig och världsproblem som många av världens befolkning förväntar sig att Obama ska lösa. Men JAG tror på honom.

Att han en dag som idag står rakt framför Abraham Lincolns staty, framför dammen där Martin Luther King höll talet "I have a dream", och håller ett tal som är så retoriskt korrekt och välformulerat till skillnad från den förra presidenten som inte ens förtjänar att nämnas vid namn - det ryser i hela mig bara jag skriver detta.
Att dessutom Bono och U2 står och sjunger "In the name of love", Beyoncé sjunger med en otrolig röst och att min favorit Stevie Wonder sitter bakom en keyboard ackompagnerad av Shakira och Usher för att sjunga tillsammans... Att WILL.I.AM och Sheryl Crow står och återger Bob Marley's "One love" på en presidentsgala....JA!?!?!
Vilken invigningsgala med folk av alla raser, sexuella läggningar, musiksmaker och förhoppningsvis olika politiska åsikter. Hoppas att han kan få alla vi som är skeptiska mot USA och mot dess befolkning att ändra åsikt, att vara villiga att ge honom en chans som ny ledare av en ny nation! 

Ja, att denna värld förhoppningsvis ÄNTLIGEN kommer att förändras! Det är många som tror på vår allas Obama. Man kan ju inget annat än att önska honom GOOD LUCK!

Man kan ju inget annat än att vara seriös i dessa sammanhang, och det är inte värst ofta jag är seriös i min blogg, men denna dag ÄR historisk. Som jag sa till Johan innan under invigningsgalan "Det är helt sjukt att det krävs en svart president i USA för att hela världen ska få upp ögonen och acceptera varandra. Hade det varit en ny vit president hade inte valet av artister, talesmän, mm känts lika trovärdigt." Det är ju inte Bush som gärna hade valt Gay Men Choir of Washington att stå och ackompagnera Garth Brooks, Bruce Springsteen, Mary G. Blige, mfl.

HE RULES helt enkelt!

Go Obama, go go Obama!

Kommentarer
Postat av: Emelie

....och det är mer än härligt att världen har en positiv och inspirerande mamma Ripa som du! Jag håller med dig i alla ord.



r=1&nl=pol&emc=pola1" rel="nofollow">http://www.nytimes.com/2009/01/20/us/politics/20obama.html?r=1&nl=pol&emc=pola1

2009-01-19 @ 23:00:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0