stress for success

Klockan är 07.40....och DÅ vaknar Klara till! Inte har hon hört någon väckarklocka, men Elise har ju trots allt vaknat till rätt många gånger då hon snällt har sagt "sov du lite till gumman"... Ja och VARFÖR vaknar hon till???? JO för kl 07 brukar hon vara på dagis! Inte konstigt att hon undrade vad vi gjorde liggandes i sängen klockan tjugo i åtta!
Johan hade visst somnat med mobilen i handen UTAN att sätta klockan! Jag vaknade och såg att det kom in ljus i rummet, då anade jag oro! Vi brukar ju gå upp kvart över sex!
Johan skulle på studiebesök i Lund kl 08.30 men han skulle hämta upp en kollega i Staffanstorp innan, jag skulle på ultraljud som testperson på sjukhuset kl 08.30 och Elise skulle ju ha varit på dagis 07. Vi flög upp ur sängen och Johan gjorde sig i ordning samtidigt som jag försökte vara lugn oc klä på Elise utan att stressa henne- inte lätt!!!! Men 07.55 var de på väg i bilen! Själv fick jag ta taxi till sjukhuset, vågade verkligen inte pringa till bussen- då kanske det hade kommit bebis på vägen!

Ja ja, nu är jag åter hemma och återhämtar mig efter denna speedade morgon!

Hörs ikväll.....

Kommentarer
Postat av: Marie

Hoppsan Kerstin!

Låter som en galen start på en dag :)

2009-01-21 @ 13:55:43
URL: http://enigmarie.wordpress.com
Postat av: Bella& Hugo

Haha, hur f*n löste du att klä och få iväg Elise på 15 min, oerhört impad. Finns inget värr än att vakna på det sättet, man kommer ju inte ner i varv på hela dagen. Kram

2009-01-21 @ 20:07:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0