lite ljus i gravidtunneln

Idag har äntligen barnmorskan hört av sig! Vi ska ju dit imorgon kl 14 för rutinbesök i v.40! Så segt- det trodde jag aldrig att jag ens skulle skriva- att JAG skulle vara gravid i 40 veckor fanns ju inte med på kartan. INTE med tanke på att herrn har varit på gång sen i slutet av november! Men men vad har man lärt sig av detta- att aldrig mera vara gravid är än så länge min enda slutsats!

Snälla Helena barnmorska har i vilket fall som helst fixat en tid till Kvinnokliniken på tisdag nästa vecka kl 09.30. Alltså dagen efter BF om han nu inte har kommit innan vilket jag självklart hoppas på.

Jag har så extremt ont att jag knappt längre kan förflytta mig. Inte nog med att vattnet har akutanlänt i mina ben så det ser ut som om mina vader ska spricka, nej jag går med 5 cm stora steg för att kunna förflytta mig. Det är knappast jag kan sitta upp i soffan för benet i de nedre regionerna värker SATAN! Det är inte foglossning- eller vad vet jag? Men ringde in till förlossningen igår som trodde att det var att han fixerat sig och att det är det som värker. Men det stämmer inte då jag haft såhär i perioder. Skillnaden är nu att det håller i sig. Får se vad Helena säger imorgon, om han är fixerad. Det tror jag knappast så som han fortsätter leva rövare där inne fortfarande! Har verkligen tänkt på det att det gör ont men ändå har jag föreliggande moderkaka- HUR hade jag känt annars då????

Men som sagt, vet inte mycket innan BMbesöket imorgon! Får väl höra då om det ens är i närheten av att sätta igång!
Håller tummarna för att jag inte ens ska komma dit imorgon- så var det med Elise- på fredagen skulle jag till BM men kom aldrig dit för Elise föddes kl 15.45 då istället!!!

Snart kommer mina älsklingar hem! Då ska vi mysa eftersom jag har bakat hålkakor idag. Ålade mig ut i köket och satt och väntade på jäsning på en stol i köket. Vad gör man inte för att hålla sig sysselsatt!

Kommentarer
Postat av: Angela

Gud så kämpigt du har det, inte alls avis på dig just nu men svullna vader o fötter av allt vatten;) Men snart kan du njuta av en gossig liten bebis, tänk så mysigt!!! Tvåbarnsmorsa, det e grejer det=)

STORMA VARMA KRAMAR O MASSA BLÖTA PUSSAR!!!!

2009-03-05 @ 16:49:22
URL: http://minstjerna.blogg.se/
Postat av: Emelie

...och om han inte kommit imorgon eftermiddag så tror jag att häftning av tyg och nålning av gardiner är en mycket bra igångsättningssak! eller vad tror du?? ;-) jag hämtar nog lite tidigare imorgon. å kram kära klara och jag hoppas sååååå att jag får ett sms i natt och att jag får gå in och sova hos elise!

2009-03-05 @ 21:10:05
Postat av: Emma och Hugo

Han kommer imorgon bitti, be so sure. Vet inte men tror verkligen det. Kämpa på lite till, snart är det över. poK

2009-03-05 @ 21:13:33
Postat av: Sofia

Stor kram på dig.... guuud vad mysigt med en liiiten:-)

2009-03-06 @ 07:56:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0