inspiration

Jag lever ju i en inspirerande värld! Jag älskar mina barn, min sambo, vår lägenhet, färg, skapande, tyger, hantverk, minnen, design- JA en hel del med andra ord! Först och främst känner man sig ju hedrad att man får älska allt detta men när man sen gräver djupare i sina tankar börjar man fundera på hur mycket min omgivning egentligen påverkar mig i mitt skapande. Hela tiden är mitt svar! Allt jag ser inspirerar mig, allt jag ser dagligen både i natur, affärer och i min fantasi påverkar ju mitt skapande och gör det till en helhet. Jag har lite frustrerande många idéer just nu men som tur är har jag några projekt som håller på att förverkligas vilket gör att jag får utlopp för en del fantasi :D

Det är så kul att hitta små roliga saker i små affärer som antingen påminner en om förr i tiden men även att fynda i små antikaffärer saker man fastnar för. Här är ett urval av mina favoritsaker just nu som jag har plåtat här hemma!



1. Vit liten glasskål jag köpte förra veckan på Da Ieri i Slottstaden, mysig antikaffär!
2. Mina första lackskor som mamma och pappa köpte i Portugal innan jag föddes.
3. Söt turkos mjölkad glasskål som påminner om en ananas. FAVORIT! Även den köpt på Da Ieri.
4. Pingvintavla lånad av m&p, en klar favorit med de flesta kända konstnärers namnteckningar.
5. Axels tavla, en härlig färgklick mitt i vardagsrummet! Sanders favorit somhan tittar på jämt!
6. Det mest dyrbara hantverk jag har gjort med tanke på tid jag lagt ner. Min kurbitswallie!
7. Två dalahästar jag har köpt på Tradera. Gillar den slitna looken! Önskar jag visste deras historia bara!
8. Bathroom graffiti- affär i Cannes i Frankrike! Allt ifrån Kartell och Philippe Starck till Hello Kitty! EN mix och en favorit!!

På tisdag bär det av tidigt på morgonen till Linköping där jag stannar över natten. Ska fixa trollskogen som jag nämnt så många gånger och ska be Cathrine dokumentera framväxten av den under tiden. Får väl ta några amningspauser under dagen dock! :D

Dagen idag påbörjades med en omklädning av gungstolen i barnens rum. Klockan sju i morse var jag nog ensam med att ha en skruvdragare i den ena handen och en häftpistol i andra, eller??? Jag måste ju passa på att göra saker under dagarna eftersom jag slocknar tidigt på kvällarna! Frustrerande är det- då jag brukar kunna ha min egentid för att skapa!

Nog flummat för stunden, nu är det lunch hemma som gäller (jo jag kommer INGENSTANS för jag har fått punktering på barnvagnsdäcket! PANIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIK! Inväntar Johan som måste springa till cykelmakaren med däcket då det krävs en speciell pump! SUCK!!!)

Kramar sålänge...

Kommentarer
Postat av: Kalleballe

Hade du haft en Emmaljunga med punkteringsfria hjul så... :) Krya på er!!

2009-05-07 @ 18:38:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0