Paniiiiiiiiiiik

Igår förmiddag bar det av till Lollopards affär, de hade 50% men det var ju dessvärre inget av det jag hade tittat på! Ville ju ha allt i orange!!! Men i fyndlådan hittade jag en orange liten tunika till Elise och så fick Johan en tuff tröga med trumset på! Men paniiiiiiiiiiiiiiiiiiiik vad folk det var. Så hemskt när mammorna tar med sina bebisar och ställer dem i vagnar utanför medan de shoppar...och inte märker när de skriker. Vissa var som tokiga! Och trångt var det och då kan jag få lite paniiiiiiiiiiiiiiiiik, och det fick jag. Lämnade alla kläder jag tittat på på en vagn och gick ut en sväng...gick sedan bara in och betalade.
Efter Lollopard gick mammagänget Lisette, Evelina, Gordi och jag vidare till Espresso House där jag åt världens skämt till sallad. När man kallar det för bulgur-kycklingsallad är det ju rätt bra om den innehåller bulgur för 65 spänn!!!! Men i och för sig, fyra salladsblad, två matskedar bulgur, två skivor tomat (varav en skalken blääää) och en halv kycklingfilé kanske är sånt man blir mätt på??? Inte jag i alla fall!

Var lite trött eftersom jag hade suttit uppe en del av natten och sytt åt Elise. Detta blev det!
image147


image148

Satt även uppe en stund igår kväll och sydde skallror i alla möjliga former och färger. Det blev även en helt missbildad Herr Nilsson som Elise ska få i födelsedagspresent! Den blev helt skev och rolig...nästan så att jag måste sy några till för att sälja.... Får se vad som ska sys ikväll.

Har även sytt nappband som passar ALLA nappar. Blev lite upprörd över de från Elodie details (http://www.elodiedetails.se/) eftersom de inte går till MAM napparna. Så jag har kommit på en enkel och bra lösning. Den får ni provsmak på i veckan...

Hinner inte så mycket mer kanske denna veckan eftersom lillskruttan fyller 1 år på söndag! Kan inte förstå att tiden har gått så fort! Tänka sig att för ett år sen gick man SUPER gravid och 33 kilo tyngre... fyyyyy fan rent ut sagt! Men man kan ju hoppas att det inte blir samma sak om man nu blir gravid igen nån gång :)

Har börjat komma igång med webbutiken men ni får inget smakprov på den än. Vill få till designen lite mer först :)

Ja nu kommer snart Emma, alias Strömmen, med sin Ebba. Det blir nog en sväng in till stan för lunch och windowshopping. Har inte ens lust att köpa något. Man kan ju fixa få mycket själv!!!

Have a nice day everybody!

kram från oss två

















Kommentarer
Postat av: Angela & Stella!

Precis. Dumt o köpa kläder när man kan sy själv;) Hehe... "jag syr mina egna kläder" Lena PH va?!? Hahahahahahaha!!!!

Ska be karln min o fixa det där ikväll, så skickar jag imöra. Pöss!!!

Men fy vilka knäppa morsor, hur shoppaholic kan man va eg så man skiter i sina barn?!?!

2008-03-11 @ 11:28:46
URL: http://minstjerna.blogg.se
Postat av: Annica

shiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiit vilken cool apa, jag vill också köpa. längtar tills butiken kommer igång. jag får väl börja spara lite pengar.

2008-03-11 @ 11:47:18
Postat av: Angela & Stella!

tänkte på en sak.... du borde ju döpa om bloggen=) Miss Missiripa;)

2008-03-11 @ 18:09:51
URL: http://minstjerna.blogg.se
Postat av: Emma

Åhh så söt Herr Nilsson är=)

2008-03-11 @ 18:15:20
Postat av: therese w

ska verkligen bli intressant att se din webbutik,ser ju att det kommer att finnas en massa fina saker synd bara att man inte har någon att köpa dina grejjor till..men om ett par år kanske:)Är så imponerad av dig,du gör det verkligen bra!Önskar att jag själv var lika händig som du;)Keep up the good work!!
Kramar

2008-03-11 @ 19:23:42
Postat av: McEmma

Hej Sötnos!! Vad mysig din blogg är, jag sitter och läser så fort jag har en ledig stund. Blev lite nostalgisk när jag tänkte på förra året och våra jättemagar!! saknar det, fast inte alla besvär såklart... Ni är så söta på alla bilder, speciellt Elise :) Vad kul förresten att du håller på att starta eget, det är ju som ämnat för dig, bränn inte ut dig bara... ta lite fanta och kolla in melodifestivalen också, haha. Massor med pussar från mig till dej å tänk att våra tjejer snart är 1 år!!!

2008-03-12 @ 12:06:35
Postat av: Sofia

Åhh den apan vill jag ha, super cool!!!
Grattis Elise:-)
Kram från Ebbot

2008-03-15 @ 09:55:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0