MORS HELG& DAG!

På lördagsmorgonen väcktes man (kl 08.00) av att Elise skrattade och tjoade och kimmade! Men även om man bara sovit ca 3 timmar så kändes det okej! Johan och Elise sov hemma hos mamma och pappa. Det blev frukost tillsammans med familjen och Erica. Ericas kompis Matilda kom på besök en sväng och därefter bar det av en sväng ner på stan. Bagericaféet är ju en klar favorit! Och speciellt deras mjölkchoklad och bananpaj! Den är inte att leka med! Sååååå god.... Men bagel blev det så varken jag eller Erica orkade eterrätten. Men några tuggor räckte gott och väl för att stilla sötsuget. Elise var med på ett litet hörn inannvi plockade bort alla tallrikar från bordet. Hon blev skogstokig när Erica bar iväg två tallrikar med nästan hela bitar av KAKA som hon nu säger (inte för att hon har fått äta så mycket kaka, utan eftersom vi sjunger ramsan baka kaka hela tiden.... Så nya ord i hennes ordförråd är nu kaka, picka, och oooooooo (betyder sjuts in i ugnen! hahahah), Ashel (Axel)... inte dumt...men Axel tyckte inte det var så kul att bli kallad arsle! hahahahaha)

image401

Elise och mamma på caféet! Elise har fått en jättefin tshirt av Axel i lite försenad ettårspresent! Det var det värt att vänta på må ni tro!

image402

Min älskade sambo, mamma, pappa, Axel, Erica, Elise och jag åt fruskost på morgonen. (Ja just det! Mum and dad are in town!!!! )
 Johan ville fira mors dag när vi var ensamma så på eftermiddagen efter att vi hade grillat lite på balkongen  och ätit färskpotatis fick jag min första present som han kallade det! En jättehärlig hood från Lollopard. En röd med en Kockumskran på! Really nice! Problemet var bara att det var fel storlek och att jag ska på VIPkväll där på onsdag och då är det 25%. Så ska vara smålänning och lämna tillbaka den för att köpa en ny på onsdag istället :-)

På eftermiddagen skrek Johan från köket, där jag inte hade fått vara på ett tag, att han behövde hjälp. Vad fann man inne i köket!?!??! Inget mindre än en konstnär sittandes med pensel i handen och färg ÖVERALLT!
Elise hade målat sin FÖRSTA tavla! Måste nog erkänna att hon också är estetiskt lagd! hahahaha!

Kolla in bildbevis :)
image400


image397


image398


image399


Det här var nog den finaste present man kunde önska sig! Ibland tänker han till den där Sander!!!!!

Kommentarer
Postat av: Evelina

Shit att du orkade upp så tidigt på lördagen.. själv sov jag till halv tolv o va inte speciellt pigg vill jag lova.. men framåt kvällen efter en pizza o massa godis så va jag människa igen;)

2008-05-26 @ 10:55:32
Postat av: Tina & Ebba

Haha jag tänkte att Ebba skulle få kladda loss hemma snart, kul, det kan man ju göra lite roliga tavlor av till hennes rum ju.

Och så vill jag ha en sån scarf du har, vart har du köpt den? Eller har du sytt själv igen??

Pussigull älskling

2008-05-26 @ 12:30:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0