positivism


MAGE v.20 (19+4)

Ja, JAG ÄR POSITIVIST av mig! Det har vi konstaterat de senaste dagarna här hemma. Det var nämligen så att jag, Johan och Axel har diskuterat att vi skulle byta TVrum mot matrum för att få det lite mysigare och mindre. Jag och Axel drog igång projektet i förrgår. MEN det var inte Johans tanke visst. Han blev väl sådär nöjd när han kom hem. Hade ju ingenstans att ställa böcker mm.... MEN det ORDNAR JU SIG!

AAAAAAAAAAAh! Blir så trött! Jag hade velat att alla såg på allt med samma positiva ögon som jag! Är jag knäpp eller? Nu blev det ju lite tomt i vardagsrummet såklart eftersom vi tog bort soffan och fåtöljen...men det får man ju fixa efter hand. Igår erbjöd jag mig att flytta tillbaka soffa och fåtölj och ta hit de andra fåtöljerna istället. Johan tycker att de är lite ofräscha- BARA för att jag har köpt dem second hand! Tänk att man kan vara så olika vi två! Jag har INGET problem emd designade second hand fynd! Jag ser det som ett plus. Bara det är fräscht eller så GÖR man det fräscht!

Eftersom Johan inte var nöjd igår kom jag på att jag ska- BYGGA MIN EGEN SOFFA! Det kan ju inte vara så svårt. Har ritat upp en soffa. Det kommer att ta lite tid, men har tänkt praktiskt med förvaring under eller ett litet hyllsystem, att det ska grundas alla delar först, förborras, spacklas, slipas, mm...men DET GÅR OM MAN BARA VILL!
Man kan ju för sjutton inte utgå från att "men vem som helst kan ju inte bygga en soffa!!!". NEJ de argumenten köper inte jag. Delvis är det skitroligt att bygga en egen soffa, se den växa fram, tänka om, ta in förslag, mm... men fatta att sitta i min hemmagjorda soffa! Jag njuter redan! POSITIVISM säger jag bara till min älskade Johan!

Ska tänka vidare idag och leta på sidor, kolla tyger mm...sen får vi se hur den kommer att se ut. Ska kolla med kostnader mm.... jag kommer i alla fall att kunna hålla mig inom en 2000 kronorsram. Jag ser det som att jag får den av mig själv i fördelsedagspresent.

Ja, ja...är ju hemma med Elise idag igen. Var det igår med nämligen. Hon hostar och har feber så det är ju bara att varva ner. Själv har jag nog en rejäl förkylning på g. Gör ju inget eftersom helgen kommer att vara lugn. Johan ska ut med sin kollega imorgon och festa. Är riktigt glad för hans skull. Han behöver få komma ut med sina pals ibland om inte oftare än han gör. Det ger honom ny energi att orka med oss här hemma! ;) Hahaha, nej jag skojar bara men, det är alltid kul att få umgås på egen hand med sin vänner. För mig blir det mest Idol ikväll, pyssla här hemma, spana in saker och tyger imorgon, trycka lite kuddfodral som vi ska ha i vår soffa :) På lördag är det ju fritt fram för mig att pyssla för fulla muggar i och med att jag är ensam hemma! Hehe!
På söndag är det städningsdag i föreningen så då ska det skuras och tvättas...Ja just det: IDAG har vi ju tvättid!!!!!!!!

MÅste sortera tvätt och ner till tvättstugan!

KRAM
(pix kanske sen:))

Kommentarer
Postat av: Annica

Eftrsom att du är så positiv så fixar du ju allt som du tar dig för!!! Detta är en sak som jag verkligen vill ge dig cred för.

Ta nu hand om lilla fislisa och se till att hon kryar på sig. så tar du hand om dig själv coh din kommande bakfulla sambo =)



Vilken snygg mage du har!



kramar från Annica

2008-10-17 @ 19:27:11
Postat av: Emma

Hej min lilla fislus som jag gillar så mycket!!! hihi :) jag skrev ett svar i min blogg så du vet, nu när mobilen är död och allt. Ville bara säga att jag älskar magen å den lilla gossen, ni är för söta alla fyra förresten och jag saknar er!!!!!! PUSS och godnatt, lycka till med soffan, jag tror på dig :)

2008-10-17 @ 23:00:47
URL: http://emmahalme.blogg.se/
Postat av: Sambon

Jag avundas din positivism Klara! Du är helt fantastisk! Jag blir dock orolig eftersom jag lever efter mottot "GLVP - gilla läget va positiv" Det håller inte riktigt längre!

Älskar dig!

2008-10-17 @ 23:40:58
Postat av: Linda

Va fin din lilla mage är!!!

Och du är verkligen den mest positiva människa jag känner, och att du pratar skånska på det gör dig bara ännu mer charmig o mysig!

Försöker oxå tänka positivt... men det är inte alltid det går så bra för mig ;)

2008-10-18 @ 09:53:04
Postat av: Charlotte

Gud vad tjock du är redan! haha ;) Grattis till pojken, sjukt kul! Det blir nog ingen Malmö-tripp i höst, det blev lite för uppbokat, jag kan i december men då jobbar Sami osv. Efter nyår kanske? Hoppas ni mår bra allihop! Massa kram//Charlotte

2008-10-18 @ 16:23:19
URL: http://lottelie.blogg.se/
Postat av: Tina

ojoj vad stor magen blivit redan:)!!så gulligt:)

2008-10-20 @ 16:53:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0