dagis är tufft

Såhär pigg var Elise igår morse INNAN jag lämnade henne på dagis! Var rätt mycket mer ledsen när jag hämtade henne dessvärre.... usch det är inte så lätt... speciellt när man är gravid och överkänslig. Kommer väl att fälla en tår nån dag framöver känns det som. Otroligt att det ännu inte har kommit! Men idag var det BRA nära!


Ja, att man kan se såhär strålande glad ut vid 8-tiden på morgonen...Det gör ju INTE jag!

Efter dagis bar det av till sjukhuset för att hämta en sömnregistreringsapparat som Johan använde i natt för att se om han går in i sömnappné! Men det var tydligen svårt att sova normalt när man har kablar hit och dit och tejpbitar på kinder mm... ja kan ju inte annat än att säga att jag är MYCKET sugen på att lägga upp bilderna som bevis: men har looooooooooooooovat, UNFORTUNATELY!
Efter sjukan bar det av in till stan för att möta upp Lisette och Melker en snabbis. Spirallekplatsen stod sedan på tur (och även en glass på Glassfabriken: 1000 sorters glasstället!)


På vägen hem blev Elise mamma lite svag och tyckte att hon hade varit så duktig på dagis ändå trots allt. Gick in i favoritleksaksaffären och införskaffade en BRIOspis. Precis en sådan man själv hade när man var liten. Undrar om det var det som gjorde att jag egentligen köpte den!!!
Hon fick även små plastbestick, koppar och tallrikar och ett paket med plastkastruller och pannor.... MYCKET uppskattat var det i alla fall. Hon har lagat en massa mat idag på spisen och tvingat mig ner vid hennes lilla bord för att smaka.




Såhär glad var hon idag INNAN dagis....

Skruttlisan in action!


Nu på morgonen lämnade jag en gråtandes Elise med enbart ordet "mamma" i munnen.... Håller på att smälta det fortfarande fast jag egentligen ska läsa den tråkiga boken! Fick dessutom hem ett kompendie igår där det helt plötsligt dök upp 4 uppgifter till!! Så härligt! I Litteraturvetenskaplig Teori! Mumma. NOT!!!!

Bilder från igår och idag kommer senare!

Nu ska det studeras!

________________________________________________

 studierna blev försenade ÄNNU en dag då det är skitsvårt att få tag på böckerna vi ska ha till kursen. Har beställt 2 st på bokus.se men inte f*n har de kommit fram som de så snällt lovade!!!!!! Arrrrrrrrrrrrrrrrg! Ringde dit idag och kollade med dem! Jo, de är beställda från förlaget men har inte ENS hunnit komma till deras lager!!!!!!!!!!!!!!! Kommer väl att få dem lagom till att vi inte ska ha dem längre. Mitten på nästa vecka fick jag som svar! Yeah right! Var det inte 3-6 dagars leveranstid eller????????????? (jo, men som kund ska man tydligen läsa: 3-6 dagars leveranstid till DERAS lager! Bullshit. Tack vettja adlibris. 2-5 dagar HEM till en!) BOJKOTTEN är officiell nu!

Nu måste jag i alla fall sätta igång medan Lisan sover.

Hon snarkar så sött i sin säng! Hon har varit jätteledsen hela dagen  (9-11.30) idag tydligen. Ännu en dag har hon matvägrat. Vet inte men imorgon ska hon vara där till 14 och då ska det sovas med. Hoppas att hon äter då. Annars blir det inget kul att hämta henne. Skulle ha besök här imorgon med en massa mammor men ska ta kontakt med dem och ställa in. Funkar inte nu när Elise är dötrött när hon kommer hem...Tyvärr. Får nog ta det nästa vecka i så fall!

Hörs ikväll då!

Kommentarer
Postat av: Angela

Uscha, vad jobbigt att hon e ledsen. Vet precis hur du känner. Förhoppnignsvis går det över snart och hon tycker det e kul på dagis=) håller tummarna !!!

Har oxå beställt böcker fr Bokus, grrrrr... snart en vecka sen. Suck!

Tror minsann Stella har samma prickiga fleece-tyg på en jacka fast i svart o vitt;)

KRAM på er!!!

Röstar för bilder på Johan med utrustning;)!!!

2008-09-10 @ 21:29:43
URL: http://minstjerna.blogg.se/
Postat av: klara

haha ja, det är det nog. Sällan de har samma då! Köpte mitt för flera månader sen och sydde en tröja sen trodde jag att det var slut Hittade en bit under de andra fleecetygen häromdagen...Älskar den färgen!

2008-09-10 @ 21:48:46
URL: http://pippivogel.blogg.se/
Postat av: Hanna Nilsson

Elise...världens sötaste!! krama från mej!

2008-09-10 @ 22:44:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0