Mjölkpaket, monarki, pilaster & diskning...


Imorgon ska det inhandlas målarduk för denna tavlan ska målas. Har ju gjort det en gång förr... Har en tavla gjord sen tidigare, 2001, men av en mellanmjölkförpackning. Tycker att denna fina bild måste få återskapas och sättas upp i köket. Vad passar bättre än en mjölkpaket som tavla i ett kök????  Såg det i en annan blogg och då kom jag plötsligt på att jag allt får måla en ny i röda toner! Märkliga tankar man har när man är gravid kanske ni tänker????


GRATTIS till Victoria och Daniel! Helt ofattbart att man har ägnat en hel dag först åt spekulationer gällande deras eventuella tillkännagivande av förlovningen och sedan åt presskonferenser mm... På TV4 har det varit non-stop informationsgivande kring detta sen 07 i morse. Helt sjukt!



Annars idag har jag knappt tagit mig ur soffan av smärta i hela kroppen. Usch nu börjar det faktiskt bli riktigt jobbigt med förvärkar osv.. Vågar ju knappt skriva detta för då tror väl alla att jag ska föda när som. Detta kan tydligen pågå en evighet... Sammandragningar har jag ju haft i 3 månader nu men detta känns mer faktiskt. Så att jag sover dåligt om nätterna och att man ändå får andas genom dem. Men när de riktiga värkarna kommer vet jag ju det ändå. Får se! Håll tummarna för att han dyker upp snart. Han lär ju väga redan 4 kilo nu!!!!!!!!!!!!!!! Känns som om min mage inte rymmer honom längre för det gör rejält ont nu PÅ RIKTIGT! Lever på hoppet att dessa förvärkar ska ha förberett mig på smärtan inför förlossningen. Tycker ju att min smärtgräns borde ha höjts nu när man haft ont så länge, men men...

Annars har vi fått rätt fint här hemma nu. Ska spraya klart en hylla imorgon som ska sättas upp på väggen.
Den kommer bli såhär
Förstora bilden

Kommer allt att bli nice på vår lilla vägg vid tv:n.

Annars har jag hittat dessa på blocket. Hmmmm hade jag haft pengar över denna månad hade de inhandlats DIREKT. Får se om det går ihop sig med övriga räkningar kanske!



Dock är det ju så att jag var sjukskriven fram till den 17e februari och sen får jag plocka ut föräldrapenning resten av månaden...Grejen är bara den att brytdatum är den 20e så det blir bara 20 dagars ersättning för min del denna månaden och inte 30. Gör ju VISS skillnad ja! Äntligen nästa månad blir allt som vanligt igen med ersättning. Skönt ska det bli. Denna månad som tur är blir det inga tusenlappar till IKEA som förra månaden när smått och gott ska inhandlas till ny lägenhet, massa tyger och gardiner, rullgardiner...ja de där tusenlapparna går åt rätt fort! Bauhaus har fått sig en investering också! MEN allt sånt slipper vi ju denna månaden, däremot har vi lyckligtvis fått skatten på bilen bara för det!!!
Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr!

Två bilder för att avsluta kvällen glädeligen. Johan och Elise som "diska" som Elise så gääääääääärna gör (numera iförd sitt nya förkläde- som egentligen Hedvig skulle få i present- men hennes mormor hade konstigt nog köpt ett i orange/vitt häromveckan så det kändes lite onödigt att ha 2 kanske!!! Elise tackade och tog glatt emot!).





Pssssssssssst! Observera att vårt hemska 70tals kakel i köket som senare kommer att bytas ut (vid en framtida köksrenovering) har sålänge dolts av mamma Klaras egenhändigt urskurna kakeldekor helt i svart! Kommer kanske att tillkomma några små motiv på någon platta sen men än så länge är det i alla fall homogent svart istället för bajsbrunt/olivgrönt med fula vita blommor lite varstans!

Det var allt för denna gången! På återseende!



Kommentarer
Postat av: Emelie

Ha ha, I know that blogg och jag har oxå tänkt på den finfina idén. Good luck ;-) Vi ses i eftermiddag. Då får vi fikaloss med lilltöserna! Kramar E

2009-02-27 @ 12:50:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0