att tas på allvar

Nu är vi hemkomna (jag vet! det trodde jag ärligt talat inte heller att vi skulle vara) med beskedet om att imorgon under dagen blir det ett planerat akut kejsarsnitt! Inte akut i den bemärkelsen men pga det egentligen bara är planerade kejsarsnitt på ons-fre på UMA i Malmö kallar de detta för akut då jag får komma till på en lördag!

Idag har vi träffat överläkare, narkosläkare ett antal barnmorskor och peppar peppar alla har varit trevliga.

Som bestämt nu är det steril ankomst till UMAS imorgon bitti klockan 09.00. Så fort det finns tid kommer kejsarsnittet att äga rum! Uppvak för min del blir dessvärre på kirurgiska mottagningen då det är helg och BB.

Nu är det bara att inse att imorgon så är vi tvåbarnsföräldrar om allt går bra!

Det sjuka i det hela är att jag har fått förklarat för mig att bebisen tydligen väger så mycket på grund av att jag har ätit för MYCKET FRUKT!!!!! Har ni hört något sjukare. Tydligen har han sugit åt sig allt fruktsocker och är väldigt rund runt magen, inte så värst stort huvud utan det är magen som ligger 33% kurvan! Och jag som tänkte på vad jag åt och var nyttig...det fick jag för!!!!

Nu ska det skrubbas kroppen med steril svamp och så även imorgon, sen ska jag ladda batterierna med flytande föda och hoppas på att sova några timmar!

Tjing tjong (försöker dölja min sjukhusskräck genom min dåliga humor...)

KRAMAR
och

TACK TACK TACK miljoner gånger för ALLA fina SMS jag har fått under dagen!!!!!

Kommentarer
Postat av: Anna

Tjock av frukt? VA?! Bäst jag slutar äta massa frukt då?!Ha ha trodde som du att jag var nyttig:-D LYCKA TILL NU MED ALLT! Tänk imorn är ni tvåbarnsföräldrar och Elise stolt storasyster! MYS! Kramar!

2009-03-13 @ 22:01:57
URL: http://mammaotindra.blogg.se/
Postat av: Sofia

Åhh vad spännande det ska bli imorgon... två barnsmor:-) Mys, mys, med en liten....

Tänker på dig!!! Kram

2009-03-13 @ 22:05:53
Postat av: Emma

Hej vännen!! Sjukt konstigt att han är så stor för att du ätit mycket frukt!! Det konstigaste jag hört på länge! Skönt att de nu lyssnade iaf och att det blir planerat snitt i morgon! Allt kommer gå jättebra ska du se!! Jag tänker på er massor!!! Kramar!!

2009-03-13 @ 22:06:20
Postat av: Emma

Besöksrekord på bloggen idag kan jag tro?! ;)

2009-03-13 @ 22:08:30
Postat av: Frøken LIPTON

Det var då det sjukaste! Men han kommer iaf den finaste dagen-på Matilda Dagen:) Held og Lykke-kys og knus! Pusssssssssss

2009-03-13 @ 22:34:50
Postat av: Marie

åååå det kommer gå jättebra!!! :D Har hållt casa Eliason smått uppdaterad och följt alla bloggens regler vad gäller kontakt ;)

Ni kommer bli en fantastiskt vacker familj och jag vet att allt kommer gå finfint! :D

Johan hälsar (i sitt mummel från sängkanten)! ;)

kramkram och en massa positivitet och flow!

/M å J

2009-03-14 @ 01:52:50
URL: http://enigmarie.wordpress.com
Postat av: Angela!

Sitter här och småler med en liten berusande känsla i kroppen. Idag ska ni bli tvåbarnsföräldrar, STORT! Är SÅ glad för er skull!!!

Kommer gå kanon.

LYCKA TILL!!!

PÖSS!

2009-03-14 @ 07:50:56
URL: http://minstjerna.blogg.se/
Postat av: Charlotte

Jag har varit bölig hela veckan, så det är väl inte konstigt att jag blev lite tårögd nu när ungen får komma ut på en av årets bästa dagar - Melodifestivalen! Jag och Sami kommer fira dig ikväll Klara, var så säker. ;) KRAM

2009-03-14 @ 10:22:12
URL: http://lottelie.blogg.se/
Postat av: jenny ståhl

stort lycka till!

kram jenny

2009-03-14 @ 17:13:04
Postat av: Linda

Åhhh vad kul att han kommer imorgon, håller alla tummar att allt går som det ska!!

Synd att det ska behöva gå så här.. dom kunde ju som sagt var tagit dig på allvar tidigare!

Lycka till vännen!!

Massa stora kramar

2009-03-14 @ 17:31:29
Postat av: Lisa

Omg! en riktig bjässe ju :) Glad att jag slipper föda fram barn än på ett tag. Va skoj att de små barnen blir födda samma dag! Stjärntecknet fiskarna är ju ett bra tecken om man tror på sådant med :)



Lycka till idag!

Kraaaaam

2009-03-14 @ 18:07:19
URL: http://pinkfriday.blogg.se/
Postat av: Evelina

STORT GRATTIS till "lille" SAnder=)

Kramar från oss!!

2009-03-14 @ 23:18:57
Postat av: Emma

GRATTIS vännen till er fina Sander!!!!!!

2009-03-15 @ 08:32:38
Postat av: Sofia

grattis, grattis till den vackra Sander:-) Må så gott nu hela familjen, ta hand om varandra! Kram

2009-03-15 @ 08:38:07
Postat av: Gordi

Grattis till er son=) Kram

2009-03-15 @ 19:48:31
Postat av: johanna

Ett jätte grattis till er son:) Kram

2009-03-15 @ 20:31:02
URL: http://johannabillsbo.blogg.se/
Postat av: Angela!

LYCKA!!!

2009-03-15 @ 21:13:50
URL: http://minstjerna.blogg.se/
Postat av: Lisa

Ååå längtar efter söta bilder på en glad Klara med en liten baby :D Hoppas allt gick bra! Kram

2009-03-15 @ 21:20:07
URL: http://pinkfriday.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0