thank you!!!!!!!!

Vill börja detta inlägg med att tacka Johan! Ja, inte är det alla som har en man som står upp för sin kvinnas blogg- och inte är det alla män som visar sig ha bättre bloggförfattarförmåga än sin kvinna heller (det sistnämnda behöver ni ju inte trycka på ALLT för mycket- han har fått lite BIG HEAD av alla fina kommentarer om hans bloggartalang!!!!) :D
Fick dessutom en otroligt fin ring av mannen min efter förlossningen- han tog två förlossningsgåvor i en om man säger så.  Snart kanske vi alla heter Ripa alltså- inget datum satt än så ni kan cooooooola ner!

Sedan vill jag rikta ett JÄTTETACK till alla fina hälsningar både innan snittet och efter! Har inte kunnat svara på alla sms men ni förstår säkerligen att jag är oerhört tacksam för att jag har så många fina vänner som ni. <3 <3 <3



I onsdags eftermiddag kom jag och Sander äntligen hem. Pappa kom en snabbis över knappt två dagar så han kom och hämtade oss på BB. Inte lätt att veta hur man skulle introducera denna nya familjemedlemmen för Elise. Hon tog det jättebra och är väldigt stolt över sin lillebror. Det första hon säger på morgonen är "lillebjoj".  Måste nog desvärre erkänna att det är annorlunda att genomgått ett snitt till skillnad från en "vanlig" förlossning! Det gör helt enkelt ONT när man har ett snitt på 30 cm rakt över buken. Att nysa och hosta tillhör numera det förflutna med råge- dvs om ingen vill lyssna på en skrikande Klara. Snittet  är ju av den lite längre kategorin med tanke på Sanders storlek. Vi kan dessvärre inte längre skryta med en 5 kilos längre. Han var nere på 4600 gr för några dagar sedan men är nu uppe i 4700 så bjässen äter allt upp sig. Äta tillhör just det enda han gör!!!!!



Såhär mysigt bemött blev vi av vår älskade storasyster Elise!
Mys i soffan med "lillebjoj äta bjöst- Elise med äta bjöst"????

 
Little Buddha Sander- en KOPIA av sin syster!!!! (andra fotot är Elise som ni kanske förstår :-D )


Storasyster ska ta på sig blöjan själv- dock blev det LITE fel hål benen kom genom ....


Närbild....


Stoltaste Elisan sitter och vaktar över sin lillebror Sander- han kanske vaknar och då vill man gärna "bäja".

Ja, detta blir allt för idag- är rätt matt to be honest. Har faktiskt riktigt ont idag till skillnad från de sista dagar då det har känts bra- men det är väl läkningsprocessen som faller in i kombination med smärtlindringen som sinar....

Imorgon kommer mina älskade syskon hit. Ska bli ljuvligt att få ha dem över helgen- Ellen får vi äran av att ha här hemma ända till torsdag- en lyx i vår familj att ses så länge!

STor kram och än en gång TACK TACK TACK TACK TACK TACK!!!!!!!!

//stolta tvåbarnsmamman

Kommentarer
Postat av: Linda W

Vad fina ni är allihopa!!

Skönt att vara hemma o få känna sig som en familj kan jag tänka mig.

O det var sjukt va lika dom var på bilderna ;)

Och med tanke på hur söt Elise är så kommer ju Sander bli en riktig tjejtjusare!!

Massa kramar till er allihopa

2009-03-20 @ 16:37:26
URL: http://snyggteksjo.blogg.se/
Postat av: Tant Lott

Jättefina är ni! Och vad skönt att Elise tar allt så bra. Jag var och hälsade på en storasyster to be idag, hon är också rätt pepp på bullen i ugnen men hon får vänta till 12 juni, liksom alla vi andra. Sjukt lika är dina ungar också, men Sander ser en smula tjockare ut.. ;) Kram på er!

2009-03-20 @ 17:27:55
URL: http://lottelie.blogg.se/
Postat av: Anonym

Sååååååååå fina barn du har! Vilken liten ny familjekonstalation coooolt. Är så glad över att höra att ni har det bra (förutom värken men den håller vi tummarna för att den försvinner snart...kan du få mer smärtlindrande?).



Emil satt i mitt knäa och tittade på bilderna, han klappade på Sander coh ville krama honom...men det blev ju svårare =) Han älskar just nu bäbisar...hoppas det håller i sig ler



kram till er

2009-03-20 @ 17:48:50
Postat av: Annica igen...

Hahaha jo ja just det, hur roligt som helst på bilden där E satte på sig själv. Hahahaha

2009-03-20 @ 17:49:56
Postat av: Catrin & Zenita

Hej

2009-03-20 @ 19:11:30
Postat av: Catrin & Zenita

Hej igen familjen Zander & ripa.

Vi sitter här med spänning och läser er fina blogg och vill passa på att gratulera till er fina son. Ha det så bra och lycka till, hälsa Elise!

Kram från Catrin & Zenita

2009-03-20 @ 19:13:45
Postat av: Emma

Så fina ni är!! Skönt att det gick så bra med lilla Lisan! En riktigt stolt storasyster ser hon ut att vara=) Hoppas du mår bättre snart! Hälsa Johan och syskonen dina! Kramar!

2009-03-20 @ 19:51:58
Postat av: Angela!

Åh, vad fina ni är!!

Och ett STORT grattis till förlovningen=) UNDERBART!!!!

Så fina barn ni har!!!



Förstår att du har ont i snittet.... kommer göra ont ett tag, hehe... Har du Diklofenak? Om inte, köp på apoteket.. Det fick jag efter mitt snitt.. Tog en 1g alvedon plus 50mg diklofenak... Tror jag... vet att man kunde blanda dom iaf... Åt säkert 2 v efter...

Önskar vi kunde få va där och krama om er alla, underbara familj!!!

Saknar er!!!

Stora varma kramar från oss!!!

PÖSS!!!

2009-03-20 @ 20:42:31
URL: http://minstjerna.blogg.se/
Postat av: Emma

Jag glömde ju skriva GRATTIS till förlovningen!!!!!!!!!

2009-03-20 @ 21:11:06
Postat av: Emma

Fast nu blev jag ju precis nästan helt säker på att ni förlovade er på idala gård... eller är jag helt förvirrad?! Så det var kanske en ny ring nu eller?

2009-03-20 @ 21:13:26
Postat av: Bella & Hugo

Åhhh längtar efter att få träffa er.

2009-03-20 @ 21:21:57
Postat av: jenny ståhl

han e jäääätte fin=) de e så härligt att se när storasyskonen e så stolta=) då e han ner e på Amandas födelsevikt...men de äter han snabbt upp igen.

Passa på o NJUT nu för tiden me andra barnet går MYCKET fortare...

kram

2009-03-21 @ 14:34:13
Postat av: jenny ståhl

glömde ju skriva GRATTIS till förlovningen!

kram igen

2009-03-21 @ 14:35:42
Postat av: Angela!

Tänker på er, undrar hur ni/du mår!!!

Jag hoppas du fick tag på tabletterna...

KRAM!

2009-03-21 @ 19:21:14
URL: http://minstjerna.blogg.se/
Postat av: Cathrine

Hej vackra familjen!!! Vilken kopia av storasyster!!! Vackra barn, vackra föräldrar!!!!:-)

Hoppas ni mår bra och att ni har det mys hela familjen! Mycket att ta in nu kan jag tänka, framför allt för lillkickan!! Konstigt att inte vara minstingen längre!!



Tänker på er!!



Varma kramar!!!

2009-03-22 @ 12:24:24
Postat av: Lisa

Söta ni är! Jag lånar din bild på elises rum till min nya blogg om det går bra? Kommer blogga på mamma24.se som släpps på fredag ;)

2009-03-23 @ 18:13:44
URL: http://pinkfriday.blogg.se/
Postat av: Annika

Så fina bilder ni har satt in på era söta barn!

Grattis till ringen! :-)



Kram från oss

2009-03-24 @ 16:17:36
Postat av: Linda W

Vilken jättefin ny header du har!! (heter väl så)

Underbar bild!!!

Ser ut som en stolt storasyster :)

2009-03-26 @ 20:38:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0