gravid+malmöfestivalen

är ingen bra kombination! Definitivt inte! Matos luktar det i hela stan och var man inte illamående och spyfärdig innan pga graviditeten blir man ju desto mer av att gå genom, fastän det knappt går för att vara ärlig, Gustav Adolfs Torg.

Malmöfestivalen var ju sommarens höjdpunkt när man var yngre. Det var det man kom hem till här i Malmö, det kändes exotiskt när man bodde nere i Frankrike...men VARFÖR??? För om jag tänker tillbaka så var det exakt samma höjdpunkter- några få konserter som är bra, smaka en munk eller två, GB glasståndet på Stortorget, ja det var väl allt. Och hur UNIKT är det då???
Nej, jag trycker BUUUUU för Malmöfestivalen helt enkelt. Hade man sett Tiffany Persson någon stans hade det varit en klar förbättring men hon verkar ha gömt sig i Staffanstorp! Festivalen består ju egentligen bara av matos (mat från ALLA världens hörn), stånd som säljer tshirtar, lakritsstänger i 1000000 smaker, spådamer, karuseller och stora Marabou mjölkchokladkakor till 1:a pris mm.... So exciting!?!?!? NOT!

Kanske låter som en surkärring men det är jag faktiskt inte. Det är vare sig graviditeten eller saknaden av sömn de senaste nätterna som påverkar mig. Jo, bitterheten finns nog någonstans härinne. Elise har ju självklart gått och blivit sjuk och jättehostig. Risktigt läskigt när de hostar sådär så man undrar om den lilla kroppen kan hantera den hostan. USCH! Ringde vårdcentralen med tanke på att på söndag lyfter planet från Köpenhamn destination Rhodos. VÅR semester, den vi verkligen har sett fram emot.... men typiskt att hon blir dålig precis innan! På VC tyckte de att vi skulle AVVAKTA (favoritterm för övrigt hos sjuksköterskor som jobbar på VC). Jo men visst. Tänkte bara ligga lite före ihändelseförloppet med tanke på att jag gärna ville veta om det var något anmärkningsbart med tanke på att vi ska resa på söndag- men strunta i det då! Jo men visst låter jag bitter! Men för den anledningen är jag fakiskt det. Elise som alltid äter glatt har knappt ätit något idag, hon har sovit 5 gånger (hon brukar sova ca 1 timma/dag) så något fel är det ju! Men men modersinstinkten räcker inte långt ibland!!!!

Annars är det mest jobb i butiken som väntar, dvs om elise blir bättre. Jobbade idag och saknade ihjäl mig efter den lilla sjuklingen som Tina så snällt tagit hand om idag. Elise hade skött sig jättebra och det är ju faktiskt himla kul att höra...

Är så seg och trött att nu är det dags för sängen...men Elise vaknade visst precis IGEN! Lär ju bli några gånger till i natt! SUCK!

Kommentarer
Postat av: Linda

Haha, Tiffany Persson... du är sjuk, din idol ju!

Men stackars lilla Elise, hoppas verkligen hon blir bättre!! Ge henne en stor puss från min.



Kram på er

2008-08-20 @ 11:04:03
Postat av: Annica

Halloj såg ditt mess idag. Jag hör av mig om tröjorna...just nu är det så mycket som snurrar i huvudet på mig. Ska ner till svartan i helgen, känns sjukt konstigt. kram och krya på den lilla puss

2008-08-20 @ 19:49:02
Postat av: Evelina

Hej tjejen..



hoppas att Elyse kryar på sig så att ni kommer iväg på eran semester=)

kramar

2008-08-20 @ 22:15:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0