barfota utan strumpor och skor!

Dagarna som gått har det skrivits tenta, slappat (eller ska man helt enkelt kalla det vilat?), varit på dagisavslutning på dagis utegård, köpt julgran och pyntat det 3 meter höga granbarret och sytt lite smått och gott!

Elise har fått nya skor. Kändes som om det var dags när man säger "aj, aj,aj" när man tog på de röda! MEN mätte foten och de var inte för små så de tog emot men det var inga 1,5 cm över i alla fall! Köpte stl 25 nu i alla fall så där finns gott om rum. Jättetuffa små dojjor till skruttan. Gissa om hon blev glad! Såhär såg det sedan ut på kvällen!


Titta mina nya skooooooor!

Beredd att lämna lägenheten med påsen fylld med Babar, Artur och Celeste!

My lovely unge! (Hör till att klockan är 21 på fredag kväll!!!!)


Nu blir jag arg när jag inte får gå ut och "busha" i trappen kl 21!

Annars har det mest slagits in paket, enbart till Elise, verkar som om hon ska slå rekord i år!  Hoppas bara att hon kommer att hämta dem hos tomten- tror knappast det eftersom hon verkade livrädd på dagis när de skulle få en julklapp.... Har köpt en hel del till henne, men har fyndat massor så det är mest små paket! BABARbestick, BABARglas, BABARbyggklossar, andra byggklossar, lite kläder från Plastisock med härliga färger, 2 BABAR DVDer, en MIFFYpjamas, en Babuschka med 6 babuschkor i den ( Ellen! Då menar jag alltså inte dig!!! bara så du vet ) mm.... hon kommer med säkerhet att bli glad. Snacka om att man passar på att köpa allt sånt som de små behöver lagom till jul. Har ju spridit ut det över några månader med!


Här är Hedda med sin godispåse hon fått av tomten!

Elise och Hedvigs fröken Hanna får dessutom vara kvar till sista maj tack vare alla föräldrars protester! Tänk att det kan löna sig att tjata ibland!

Annars rullar vardagen på här- dock med ett surt öga eftersom jag redan har paniiiiiik över att vara inne i lägenheten. Jag har verkligen begränsat antalet utgångar. DOCK vet i sjutton om jag  år psykiskt bättre av det, men det får jag väl ta helt enkelt, handlar ju trots allt om lillfisens hälsa! Men en utgång per dag = en upp/ner i trappan verkar ok knappt. Känner självklart att min kropp mår bättre när jag bara är hemma och slappar. Måste ta tag i uppsatsen imorgon i alla fall, skriva resultat osv... Så jag inte behöver ha det på samvetet över jul. Problemet är ju bara att jag inte kommer att kunna ta mig till Halmstad för att presentera den och opponera på den. Ska kolla med läraren om man inte kan få göra nån interaktiv opponering, borde ju funka tycker man!


Såhär glad var Elise när hon vaknade i morse. UNDERBART!

Hon sitter jämt med benen i kors och det ser så härligt ut. Igår kvll satt jag och Elise i hennes rum och myste. Vi pratade om bebisen i magen, tog fram dockan och visade hur man gör med en bebis. Hur man pratar när bebisen har somnat och hon var jätteduktig, vi viskade och kallade på Johan för att Elise ville visa hur man gör när man viskar. Hon tog upp dockan i famnen och vaggade och buffade på rumpan. Det enda oroväckande var nog att när hon skulle lägga täcke på dockan så tryckte hon på täcket rakt över huvudet precis som hon kvävde den. Hahahaha! vi pratade om att man inte gör så och hon verkade förstå men TÄNK vad mycket nytt det kommer att bli för henne- min lilla älskling!

Ja ja, idag kommer Hedvig med sina föräldrar hit och äter gott och busar. Dessa skruttar verkar verkligen älska att umgås. Hedvig är så himla mysig, hon är inte blyg inte utan säger Klala hela tiden så vi myser en hel del!

Ha det bäst och glad 4e advent!

Kommentarer
Postat av: Linda

Vad hon är söt lillskruttan!!

2008-12-21 @ 14:11:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0