Dagens I-landsproblem...

känns det som i alla fall... att jag sitter och beklagar mig över att jag inte får fira jul med mina nära och kära men det ÄR stort för mig och kommer alltid att vara.

Dagen idag har mestadels spenderats i sängen men datorn i knäet, inte rakt på magen för det skrämmer mig lite faktiskt.... Jag sov till och från till tio vilket behövdes. Jag vaknade av att det var någon, vem det nu kunde vara, som kittlade mig på vänster sidan antingen med tårna eller fingrarna- underbar känsla. Då fattar man verkligen att det är en rätt medveten liten krabat man har i magen och som man måste vara rädd om!

Efter det nyaste avsnittet hade laddats ner, Grey's Anatomy såklart, kollade jag på det och skrev fler arga mail till berörda chefer inom Malmö stad- Elise favvo dagisfröken har blivit uppsagd på grund av LASsystemet och vi är många föräldrar som kämpar för att Hanna ska få vara kvar!

Annars har det mest stått v.i.l.a på schemat idag vilket gör effekt. Har gråtit i tre omgångar också. När jag pratade med mamma, med Sanna och efter att jag hade lagt på efter att ha prata med den mest IDIOTISKA chefsläkaren på förlossningen. Ville liksom veta hur pass illa läget var, om vi över huvudtaget fick ta oss härifrån i jul sitta i bil eller tåg, osv... men ingen hjälp fick jag där förutom att hon tyckte väl i stort sett att jag borde ha fattat att jag skulle hålla mig hemma fram tills allt lugnat ner sig- OM det nu gör det. Men hon var så sjukt otrevlig, hoppas jag aldrig får träffa henne mer. Tårarna bara rann när jag hade pratat med henne- och då var jag på väg till dagis för att hämta Elise. Den enda friska luft jag fått idag!

Annika, Johans mamma sa i kväll att självklart skulle hon komma hit om vi inte kunde komma till Eksjö. Verkar luta åt det hållet. Men måste få tag på läkaren som jag träffade på förlossningen, vill veta vad som gäller- är nog så att jag kanske inte kan ta det på riktigt allvar förrän jag blir tillsagd av en läkare personligen. Sen behöver jag ett läkarintyg för att förhoppningsvis få tillbaka pengarna från flygbiljetterna.... Ska prata med min barnmorska på onsdag då hon är tillbaka...

Ja, ja inget superintressant i mitt liv just nu. JO, Elise kräkte ner hela sig och sitt rum ikväll vid sängdags. Lite action här hemma. Hon är väl antagligen hemma imorgon och då blir det ingen vila inte! Är bara så oerhört rädd att få skiten, finns stor risk att allt kommer igång om jag börjar kräkas ju!

Förhoppningsvis mår hon ju bra imorgon igen och då kan Sanna komma!!!!!!!! Har ju väntat i 1,5 år på henne- hon bor i Australien till vardags men är hemma över jul! Håller tummarna för att Lisan blir bättre!

BIlder imorgon...


KRAm och natti

Kommentarer
Postat av: Annika

Vilken otur ni har nu....:-(

Hoppas att lilla Elise kryar på sig och att det "bara" var något hon ätit..och ingen vinterkräksjuka!

Ta nu hand om er och lilla bebben i magen.

Hör av mig imorgon.



KRAM och natti natti!

2008-12-08 @ 23:32:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0