(jul)Helgen gott, slutet gott, eller?!?!?!?!

Nu har vi avverkat ännu en helg. Efter matförgiftning eller vad det nu var (råder skilda meningar angående detta!) mår jag bra igen! Höll bara i sig över morgonen och sedan stupade jag i säng och sov ytterligare 4 timmar mitt på dagen för att förhoppningsvis kunna hänga med på Elise lussefika på dagis. Det gjorde jag dessutom! Trött och mör var jag men mådde inte dåligt och kände på mig att det inte var maginfluensa i alla fall! Såhär söt var skruttan på dagis! I sin nysydda klänning!


Eftermiddagen till ära kom som sagt Hedda med sin mamma och pappa hit och "busa" som Elise och Hedvid hela tiden säger! De sprang runt och busade, sjöng, dansade mm... Jag satt mesti soffan och tittade på då tröttheten slog över vid åttasnåret. Givetvis blev det en Idolfinal men hann somna innan resultatet lästes upp 5 minuter senare. Tog reprisen igår och lipade en del, blev riktigt berörd av lille Kevin.



Hedda och Lis i sina nya jeans från MISSIRIPA (believe it or not!) Emelie fick ett riktigt fint reklamfoto på dessa små princessor som jag ska be och få ta över :)



Dans blev det, och ringdans förstås, när vi tog fram "the crazy duck" (en riktigt läskig anka som Elise inte har börjat acceptera förrän nu! Saken går ut på att man ska strypa honom så han sjunger och ögonen ploppar ut- vilken leksak!!!) Problemet var bara det att flickorna aldrig gav sig!!!!!



En skön söndagsmorgon ligger självklart Elise med benen i kors och läser "Snabba Cash" med pappa Johan!!!!



Vilket intresse!


Galenpannan Elise i full action med att "busa" som sagt!!!!!

Idag blir det några timmar med pappa sen åker han ju igen tyvärr!

För alla som på grund av besvikelsen och hoppet om att saker och ting kommer att förändras, inte vill ta in eller som inte har hört det klart från oss... vi kommer tyvärr inte att röra oss från Malmoet i jul. Blir lite trött på att behöva förklara mig eftersom jag börjar känna att alla skulle vilja det bästa för denna lilla bebis även om det är tråkigt. Det värsta är nog att det skapar konflikter mellan Johan och mig också eftersom vi är inställda på att inte åka någonstans men att man sen får dåligt samvete till slut av allt tjat!

I alla fall så är folk mer än välkomna ner hit i juldagarna antingen för att fira jul, bara vara här eller helst av allt fira Johans 25-års dag den 28e december (nu kommer han bli glad att jag skriver detta i bloggen då han är en födelsedagstok!!!). Saken är ju bara den att jag vill vara här hemma i Malmö om något kommer igång, då är ma både i Malmö och nära Lund. Klagar absolut inte på vården på andra orter i Sverige men varför ta risken att hamna på ett litet sjukhus när vi har två universitetssjukhus i närheten?!?!?!

Självklart tror alla att vi kommer att stressa ihjäl oss om vi är kvar själva här hemma men då har vi inga andra att ta hänsyn till och då gör vi som vi behagar. Inga yttre stressmoment tillkommer ju då. Sa senast till Johan att han kansk skulle ta sig en sväng till Eksjö med Elise den 26e och komma hit ner den 28e med sin mamma, mormor och morfar så kan vi fira honom här...tyckte det var snällt tänkt av mig ändå. Jag kommer ju att vara ledsen över att inte ha mina familjemedlemmar hemma dessa dagar då jag på något sätt ändå offrar dem för att andra ska få njuta av mina ögonstenar!!! Men det är det väl ingen som ser nu!?!?!?

Själv kommer jag väl att sitta och skriva uppsats de dagarna i så fall eller bara försöka ta igen mig! Låer som en riktig klagepella men självklart hade vi velat vara i Frankrike, Eksjö och överallt annat som Enköping över nyår med våra älskade vänner som vi har väntat på att få träffa nu hur länge som helst. MEN det är ju helt enkelt inte värt det OM något händer och den risken är inte VI beredda att ta. Kul att folk innan har sagt åt oss att tänka på det bästa för bebisen och oss och sen när det väl kommer till kritan så handlar det ändå om att man inte kan styra sina inre begär och hopp om hur man hade velat ha det...

Lite ledsen över tanken faktiskt....

Kanske låter mer än sur och bitter men jag kan bara säga att dessa tankar skapar mer stress i min kropp och i mitt huvud  just nu och hela det här med att man inte är alla till lags, MER än att juletiderna skulle innebära stress!!!!!

GOD JUL!

Kommentarer
Postat av: Cissi

Vad söt min favorit är:) Hon växer så jäkla fort.. Det ska bli så kul att träffa er snart (nästa år, men ändå)! Ni gör rätt i att stanna i Malmoe och mysa med varandra. Det är bättre att ta det säkra före det osäkra, det gäller ju att tänka på mini-ripa i magen.. Vi vill inte att han ska ploppa ut för tidigt.. Är säker på att ni får en mysig och god jul! Kram på er alla 4!

2008-12-15 @ 15:47:52
Postat av: Hanna & Johan (eksjö)

Heej!! Skönt att läsa att ni mår bättre...!! Du har ju en underbar liten pojke i magen som måste få den bästa omsorg som finns, så han inte få för sig att krypa ut för tidigt..de är ju helt självklart att de är de första ni ska tänka på..inte ge er ut på äventyr i jul, de låter ju bara helt tokigt! Va hemma med gott samvete, de är ett människoliv de handlar om! Hoppas ni får en underbar jul i malmö, ni är värda de bästa!! Saknar er så de gör ont, men den som väntar på något gott..:) Massa kramar till hela familjen

2008-12-15 @ 18:05:02
Postat av: Annica

Klart ni måste tänka på dig och den lilla i magen. Blir förvånad över att läsa ditt inlägg, samt lite ledsen för din skull också. Du som är en av få som jag vet värnar så fantastiskt om dina nära.



kraaaaaaaaaaaaaaamar

2008-12-15 @ 20:41:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0