lite "omskakad"

Dagen börjar med att man vaknar upp av att hela sängen rör sig sidleds... är det bara jag som är gravid, spelar min hjärna mig ett spratt nu??? men sen insåg jag att jag hörde glasen och tallrikarna i köket! Läskigt värre! Väckte Johan och frågade om han känt något. Varför skulle han? Han SOV ju! Pratade nyss med pappa som landade i Nice vid 10. Kl 06.22 satt ju han på Kastrup då hela byggnaden hade börjat svaja, han hade bara tänkt att detta inte är normal och sedan försökt komma ut från flygplatsen OM den skulle rasa....

Vilken start på dagen!!! Nästan lite omskakad (vilken vits då!) hahahahaha

Jajemen... fick både bra och dåliga nyheter idag hos barnmorskan.

POSITIVT:
-Mycket bra sockervärden, 6,5 vad det nu innebär förutom att julmustdrickandet inte var förödande!!!!

NEGATIVT:
-lite knapert järnvärde men inget som inte går att återställa med Niferex......bläääääääääää, ordinerad 2 per dag nu!
-förkortad livmodertapp, halva bara kvar!
-öppen en cm redan förra torsdagen när jag hade varit hos läkaren (visste inte om det själv men min barnmorska läste upp journalen för mig...)
-hotande förtidsbörd (bara orden skrämde skiten ur mig)
-vila, vila, vila och liggandes vila....hrmmmm

Summa summarum var att jag kanske inte innan hade insett allvaret men det har jag nu! Han väger tydligen runt 1200 gram bara ju så han får allt vänta åtminstonde nästan två månader till! Hoppas nu att det är en liten Elisekaliber på herr Sander så han har gott om hull när an dyker upp!

Ja, i alla fall finns det nu inte mycket mer jag kan göra än att vara hemma och ta det lilla lugna. Skönt att Johan har så långt jullov så jag kommer få massor av hjälp vilket känns tryggt.
Alla ni som är oroliga, självklart får ni vara det! Men jag försöker faktiskt intala mig att läget inte ser toppen ut men det kommer att lösa sig- för det får ju inte hända något ännu i vilket fall! Jag måste i alla fall säga att jag har en TOPPEN barnmorska som är så mjuk och mysig. Hon verkligen värnar om en! Känns kanon och hon gav mig både hennes nummer och mailadresser som jag kan använda mig av för att försöka få ut något på försäkringen gällande biljetterna...

Hrmmmm det slog mig att imorgon 09.25 skulle vi ha flugit till Nice!!!! SNYFT!

Riktigt tråkigt men nu är det bara tt kämpa på!!! eller vidare snarare!!!

KRAM

Kommentarer
Postat av: Gordi

D löser sig alltid=)

Se bara till att vila, vila, vila=)

Kram

2008-12-16 @ 22:49:38
URL: http://gordi.blogg.se/
Postat av: Evelina

ja ta de nu lugnt o ta hand om er..

Vi tänker på er och håller tummarna för att lille Sander stannar kvar ett tag till=)

kramar från oss

2008-12-17 @ 09:22:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0