MYS

Idag har varit en sån där dag när man bara slappar. Har varit hemma hela dagen fram tills nu när vi var iväg en sväng på Decathlon, en sportaffär, där Axel ville köpa sneakers och en jacka. Cool camoflagejacka inköptes men istället för camo var det riktig camo, alltså foto på trädstammar, eklöv och grenar. Riktigt häftig!


image86
Bus med morfar i soffan!!!!

         

Mer buuuuus och lite lektyr i soffan

Lillskruttan ligger nu och sover. Helt underbart är det nu när man bara kan lägag ner henne utan problem och utan protest. Trodde aldrig att det skulle vara såhär lätt här nere...men peppar peppar!


Största blåaste ögonen nånsin! :-)

Köpte in 12 bodies igår när vi var och handlade. Idag blev det tshirtar i stl 6 mån, 12 mån, 18 mån i färgerna orange (surprise! NOT), gul, röd och ljusblå. Har tänkt att trycka och sy på dem för att sedan sälja dem. Har räknat ut att om jag tar 149 kronor blir det lite marginal efter man har räknat med omkostnader och så. Betalt för arbetet får man ta senare! Har suttit och skissat idag på allt jag ska ha i mitt företag. Vet inte om det kommer bli såhär men antar att det kommer att starta med en hemsida och förhoppningsvis kommer det att finnas en butik i framtiden. Det som underlättar är ju att med en nätbutik är jag mycket mer flexibel. Får se, inget är klappat och klart än... men är på god väg!

Har ju även funderingar på det här med att skaffa ett barn till...INTE ännu alltså men man måste ju börja tänka på det. Speciellt om man ska öppna eget och kommer att jobba en hel del under starten. Kan ju vara smart att ta ut föräldrapenning från FSK istället från sitt egna företag i så fall... får se men det är ju absolut värt att tänka på!

Idag var väl höjdpunkten när Axel hittade en skalbagge ute i trädgården. Elise blev som galen när hon fick se den i hans hand här inne i huset. Hon bara plockade upp den med sitt fina pincettgrepp...Ja vi skrattade gott i alla fall.




image83

image84

Och på tal om Elise, idag var en historisk dag.... Idag spottade hon ut maten för FÖRSTA gången någonsin. Jag vägrade att ge henne annat än det jag lagat så strängt blev det för hennes del.... Om inte det passar så blir det inget sa jag till henne. Hon fick sova middag istället och när hon vaknade blev det annan mat istället. Lax med ris var tydligen ingen hit alltså! Men köpemat gick allt ner, hur ska man inte kunna ta det personligt då!?!?!?

Ja, allt för idag tror jag. Hoppas att det blir mindre dimmigt väder imorgon. Vi kanske tar bussen ner till Cannes eller Grasse i så fall...synd bara att man inte har några pengar att shoppa för! Men jag är ju i alla fall här, det som räknas!

KRAM o GOOD NIGHT! 

Kommentarer
Postat av: Angela & Stella!

Låter som att det var en snygg cammo;) Bra smak din bror har=)
Sicken STOR skalbagge, haha.... skitsöt o stencoll lilla Elise var då som inte blev rädd. Å andra sidan e det väl vi vuxna som tutar i dom sen att man ska bli rädd (alltså om man själv e rädd, jag HATAR småkryp, stackars Stella, haha)
Kram på er så länge. Håller tummarna för fint väder!!!

2008-02-29 @ 07:35:11
URL: http://minstjerna.blogg.se
Postat av: Johan

Elise får gärna leka med småkryp MEN katten gillar jag inte. Den är fruktansvärt oberäknelig. Vad jag vet så har den dödat grannkatten, den var typ lika stor som Elise är nu!
Saknar er!

2008-02-29 @ 17:59:33
Postat av: karl-johan och kristina

CIAO!! Vi sitter här och har läst bloggen, roande. Väldigt fina bilder och din business idé verkar strålande. Hoppas att ni har det bra i France. Hörs! puss o kram från oss!

2008-02-29 @ 20:58:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0