storrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrm

but still going strong!

Jaha då var man i Simrishamn för att träffa brodern sin. Mysigt!
På vägen hit myllrade av idéer i mitt huvud angående att starta eget osv... Måste hitta min nisch men är elt inne på barnkläder med roliga tryck, sy påslakan och örngott av egettryck tyg, väggdekorationer osv... Ja jag måste helt enkelt få utlopp för allt kreativt inom mig annars tror jag inte att jag kommer att vara nöjd med mitt liv när jag är 80 och skruttig!
Ska ta tag i det här och satsa PÅ RIKTIGT. Måste kolla upp en del angående egen firma osv. med min käre far nu när vi har möjlighet att sätta oss ner och prata. Vet ju att det är en hel del ansvar i egen firma, det har jag erfarenhet av genom min pappas bolag... men det ska ju klara tycker jag. Måste bara få kläm på det juridiska, ekonomiska och så.

Igår var vi och fikade tillsammans med Johans kompis André. Hans föräldrar bor här i Simris och han är själv uppväxt här i söööuder. Hans syrra Anna var även där med Alicia som är 19 månader. Fick ingen bra bild tyvärr.... Men fick två fina bilder på Elise när hon står själv. Hon har verkligen blivit jätteduktig, står väldigt länge nu och försöker att ta egna steg men fegar ur i sista sekund! Meeees! hehe

image52
DUKTIGA ELISE står själv - Episode 1

image53
DUKTIGA ELISE står själv - Episode 2

Fick en härlig bild på morbror Axel och Elise när de busar, springer, sitter i soffan och bara myser. Han är en självklar favorit i hennes och mina ögon. :-)

image58




Som sagt så är Axel väldigt kreativ han med, inte för inget som vi har konstnären Ripa i släkten. Som Johan sa, "det hade varit en sak om du bara fick för dig att strunta i din lärarxamen och satsa på eget om det bara var en fix idé, men det är bara att inse....du har det i dig och jag tror inte du kommer vara lycklig om du inte får pyssla med det!" MITT I PRICK! (det bästa med att blogga är att man får skriva av sig. Allt detta är ju sånt man går och tänker på, som ingen annan vet att man går och funderar kring!)


Nu är det dags att äta våffla och inta penicillin...mmmm jättegott tycker Elise som öppnar munnen bara vi närmar oss med penicillinsprutan! Fattar inte att hon är så snäll, vi hade nog väntat oss värsta motstriderna...men det var ju skönt det!

Bara tre dagar kvar tills vi når Nice flygplats landningsbana..vad vi längtar alla tre! Mormor och morfar är alltså snart inom kort räckhåll. Ska bli jättekul!

KRAM på er alla

Que le meilleur gagane ce soir!




Kommentarer
Postat av: Cathrine och Henry

ÅH!!!! Vad jag håller med Johan!!! Du är för duktig för att INTE satsa på din kreativa sida! Är sååå impad att ni är flera i familjen som är duktiga och verkligen kan sy, pärla, måla...ja NAME IT!!! Klara, du är suverän- SATSA!!!

PÖSS

ps. Underbara bilder på Elise när hon står!!

2008-02-23 @ 14:43:41
Postat av: Sara å Herman

en sak har jag lärt mig.. man ska göra det man vill och drömmer om. det är frånvaron av drömmarna man kan ångra!! kram

2008-02-23 @ 19:01:08
Postat av: Angela & Stella

SATSA!!! Du har inget att förlora, tvärtom! Vi har ju alla sett prov på din krativitet som e grym. Just go girl!!!
Jens tipsade mig om en sida på nätet där man kan sälja sina prylar.. han sa jag skulle vidarbefodra den till dig;) Check it in!
http://shop.textalk.se/se/index.php

Pöss!!!

2008-02-24 @ 14:30:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0