un jeudi comme tous les autres...

en vanlig torsdag! Jaha vad gör man då....om man följer mamma Klaras drömmar och hennes tankar och idéer från igår, då bär det av direkt till Stoff & Stil helst kl 07.00!!!! Men de öppnar inte förrän 10 så den planen lägger vi ner DIREKT!

Elise somnade efter 5 minuter igår utan problem så det var skönt. Ingen ångestkänsla för min del, detta funkar ju! Men hoppas att det varar bara.
Pigg som en lärka vaknade hon kl 06.30 i morse. Det var ju inte direkt så att Johan vaknade samtidigt!!! Men jag gjorde det eftersom hon redan hade sovit bredvid mig ett tag. Det blev ju välling såklart det första som hände på dagen. Kul att det första Elise säger på morgonen är namanamnamnamnam...helt besatt av mat verkligen! HJÄLP!

Johan lastade bilen och skulle köra med vår två månader nerklippta gran uppdelad i tre svarta sopsäckar...surt bara att de inte öppnade förrän 11. Samtidigt som Johan var iväg hände detta hemma:

image40

Elise som pekar mot både kylskåp, skafferi och vällingburk- sällan det händer då!!!


Efter lunch och en liten slummerstund för fröken bad jag snällt Johan om att få åka iväg och köpa tyg....har blivit som en drog. Ville fixa en filt till Elise till resan. Den blev limegrön/brun randig på ena sidan och med ett brunt/naturvitt elefantmönster på andra sidan. Orange kantband fick den äran att ha med :) Istället för att quilta den i rutmönster är den quiltad genom ett enormt "elise" över hela filten!

Såhär pigga och glada var vi i affären... hittade roliga märken att sy på kläderna...ett stort R som i RRRRRRRRRRRRipa såklart!

image41
Stackars Elise - finns inte mer plats kvar för henne i vagnen!!

     Elise biter mamma i fingret - tog det som ett tecken på att hon ville hem!
  She loves me - see that look!!! 




Väl hemma började jag sy lite....ska fortsätta nu!
Har fått ryggmassage nu så är lite seg men tack älskling det var sååååååååååå skönt, helt stel i axlarna av att sitta framför min älskade maskin!

Kolla in plagg på Stellas mammas blogg..hon fic

PS: Elise somnade på 5 min idag igen. 19.00 nattinatti min älskade docka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0