PS......DS kan bli långt!






Idag bar det av till lekplatsen vid bibblan för att Elise skulle få leka av sig lite. Erfaren mamma som man är och amningshjärna som man FORTFARANDE har lämnade jag ALLA Elise leksaker på lekplatsen. Det blev så himla varmt och vi bestämde oss rätt plötsligt för att gå hemåt i värmen för att sedan dra till stranden. Så där ligger alla hennes leksaker. Ska gå dit imorgon i hoppet om att hitta några få i alla fall! Inte så troligt!


Elise redo med sin MINI Fjällräven Kånken ryggsäck som hon fick i efterskott av Ebba när hon var här och hälsade på!


Anita är ju självklart med på ett hörn!!!!


Hela familjen njuter i solen. Underbart är det med sommarlov i alla fall!!!




Det har ju varit lite jobbigt på sistone att hon varit så arg, ledsen och fått utbrott titt som tätt. Vet absolut inte hur mycket det har att göra med tänderna, har hört att kindtänderna skall vara de värsta. Kan i så fall stämma rätt bra! Nu håller visst de nedre kindtänderna också på att spricka upp. Det är så svullet runt dem så det ser onormalt ut men vi har försökt intala oss att det ska vara så!?!?!?! Men AJ säger jag bara. Vet ju själv hur ont mina visdomständer gör. Annars har den lite utökade familjen varit på stranden en sväng mitt i stormen. Vi svor lite över blåsten men värmen var riktigt skön idag.

Ja, sen Elise mage var väl sådär i morse.....MITT PUCKO! På väg till lekplatsen gav jag Elise lite morotsdryck. Tänkte att det stoppar ju upp och samtidigt får hon vätska! (Elise har fått rätt mycket sådan dryck de senaste dagarna!!!!!!!!) När jag precis ska hälla över lite i en annan nappflaska för att ge henne blandat med vatten ser jag att den innehåller aprikos och päron. Plötsligt slår det mig!!!!!!!!!!!!! PUUUUUUUCKOOOOOOOOOOOOO! Läser på etiketten "Bör ej ges till barn med diarré. Har ej stoppande effekt" SKIIIIT! Och stackars Elise som säger YIUIIIIII varje gång blöjan e "smutsig".... och så har det varit VÅRT/MITT fel! Stackare säger jag bara! Men hon överlever! Nu har hon fått en massa banan istället i alla fall!

Ikväll somnade hon så mysigt i sin nya orange spjälsäng. Ska sätta mig nu med wallies och tryck till nya tshirtar. Har flyttat runt i Lisans rum så måste fylla på med nya wallies nu!

SNIPP SNAPP SNUT NU E SAGAN  SLUT!

PS: Har bestämt mig att jag kommer plugga till hösten och satsa lite på företaget bredvid samtidigt! Tror det blir bäst! Vill verkligen ta ut en examen nån gång! Få känna mig stolt över att jag gjort något KLART! Så FRANSKA 41-60 (61-90) poäng blir det till hösten på distans...med C uppsats! BLÄ! Sen blir det Engelska kanske på halvfart på distans, vet inte än... men efter engelskan är det bara pedagogiken kvar sen! Håller tummarna att allt går bra nu! Dock är min examen lika eller lite mindre viktig än min familj eftersom jag känner pressen.... men som sagt man vet aldrig.

Tänk om man kunde se in i framtiden! Får väl be Axel att kolla, han brukar ha koll på sånt :) Vill ju ha MINST 2 barn! Men som sagt är det inte vi som bestämmer över det längre känns det som, högre makter kanske!?!?!?! Den dagen vi blir fler i vår lilla familj blir vi väldigt tacksamma i alla fall!

Det är ju så lätt att ta allt för givet..... nu babblar jag vidare här, fastän det bara skulle vara ett PS! Hahahaha men sa till min bror idag på stranden att jag är så himla glad över att jag och Johan fick barn när vi är i denna åldern. Bredvid oss idag kom det en pappa med en Ellen och en Max. De var nog ca 2 och 4 kanske. Pappan var nog minst 40! Och farmorn var med. Hon kunde inte ens röra sig från filten, hon var i 70-75 årsåldern. Hon hade långkjol och tog inte ens av sig fastän resten av familjen var och badade. Sa till Axel att jag var så tacksam över först och främsta att jag och Johan är såhär unga så vi hänger med Elise. Men FRÄMST att våra föräldrar är så pigga! Tänk att Elise har en mormor och morfar som är i 54 och 56 och en farmor och farfar som är 52 och 50. Tänk att hon kommer att ha dem nästan hela livet. Vilken glädje det är att ha nära och kära som orkara vara mormor och morfar och farmor och farfar. Är verkligen glad för Elise skull.


Ja ja nu var det allt!

Gonatt då! 

Kommentarer
Postat av: Bella

det bröts igår, batteriet slut lr? Nu åker vi till Mallis, vi får höras när vi kommer hem. Puss o kram

2008-07-04 @ 13:06:08
Postat av: Angela

Hej gumsan!

Så trist med lilla magen då. Hoppas du fick mitt mess förut?!?

Suuuuperfina mössor. Gillar den med stjärna skarpt;) (wonder why, hihi).

Må så gott o ja hoppas lillmagen ger med sig. Stellas mage e oxå risig tänder på väg upp samtidigt. Stackarn.

KRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAM!!!

2008-07-04 @ 22:07:19
URL: http://minstjerna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0