hus mm...

Ja igår var ju påskdagen då vi skulle titta på hus! Ett härligt hus i ett perfekt barnområde, min mormor och morfar bodde bara två gator därifrån. Det huset ville jag ha! Kostade ju BARA 2975000 hahaha!!! IN MY DREAMS! Nej men jag tyckte att detta huset var ultimat för oss tills man såg hur de hade FUSKrenoverat och struntat i att städa inför visningen. SNuskiga dörrhandtag på köksluckorna och dammigt och dant! Hur kan man ens få för sig att ha det så om man är intresserad av att sälja sitt hus. Och nån hade visst lagt 2800000 men det budet hade de tackat blankt NEJ till! Konstigt för de kommer ALDRIG få det begärda priset. nej det var inget vidare. Men man lär ju sig av att gå på visningar om inte annat. Inte för att vi behöver sörre absolut inte men det skulle vara så skönt med trädgård där man bara kan köra in vagnen och där man kan sitta med Elise. Men vi kikar vidare och fortsätter hoppas att vi ska vinna antingen på TRISS eller LOTTO: Johan är ju övertygad om att han kommer vinna drömvinsten nån gång. Sa det till Johan igår att vi kan ha det som argument på banken i så fall ju! hahaha
Efter husvisningen bar det av till Limhamns kyrkogård där alldeles för många nära och kära vilar i lugn och ro. Mamma och pappa planterade blommor på mormor och morfars och farmor och farfars gravar. Jättefin blev det. Jag köpte små orange tygblommor med en liten klisterplutt på baksidan. Klistrade fast en på varje gravsten och satte även dit en som påskpresent från mig och Elise till Calle och Kristinas pappa. De ligger ju så fint alldeles intill varandra. Marek hade en så fin gravsten med massor fina lila krokusar så jag tänkte att en liten blomma till och ännu en tanke på honom och hans familj såhär under påsk bara var trevligt. Tycker det är så fint där men samtidigt är det JÄTTEJOBBIGT. Känner att man har gråten i halsen hela tiden och att man anstränger sig för att inte bryta samman.... Men jag vet ju att de finns med oss hela tiden. Kan bara bli så nostalgisk när man hör alla som har mormor och morfar och farmor och farfar kvar i livet. Kan bli så avundsjuk på att de aldrig fick träffa Elise. Det man är stoltast över här i världen fick de aldrig chansen att se... Farmor hann ju se henne några gånger. Hon gick ju bort på Elise 3 månaders dag! Saknar dem allihopa! Väldigt mycket!

Ja, litte mer lättsamt och rätt radikalt ämnesbyte .... satte mig och pulade med Illustrator när jag kom hem och fick till en del bilder. Måste ju göra skisser har jag tänkt av kläderna som ska ut på hemsidan. Här är ett provex på några byxor jag har sytt!

image203

Jaha, det blev akut iväg här! Lite konstrunda till visst!
Ciao igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0