myssöndag...

... Ja vi har inte gjort så mycket idag...förutom att jag suttit vid symaskinerna ungefär nästan hela dagen:)
Har klippt till en jädrans massa mössor i stl 62/68 och 74/80... nu ska de bara sys också. Var tvungen att göra ett provex till Elise och hon fick en fin haklapp på köpet med.

image144
Har klippt till 25 haklappar idag, fått 11 färdigsydda. Räknade mössorna precis och det visade sig bli en del.

image145
De finns i brunt, khakigrönt, cerise, rött, svart, lila, lime och grått!

Vi har haft så skoj åt Elise idag. Först och främst har hon lärt sig att klättra upp på vår fotpall...och hon ser så rolig ut. Vet tyvärr inte hur man lägger upp videosekvenser men har en härlig video på henne på kameran. Sen satt Elise och Johan på köksgolvet när jag klippte till mössorna. Det blev ju lite spillbitar tyg över som de genast började leka med.

image143
Björn Borg à la 51 veckor gammal :-)

Johan knöt ihop en bit och satte den på Elise huvud så hon såg ut som en micro Björn Borg...sååå jäkla söt! Sen ställde hon sig framför datorn som spelade musik och började skaka sina lurviga! Ja vi har skrattat gott åt och med henne idag. Nu sover hon så sött så. Inget problem att lägga henne längre. Hon vinkar godnatt när hon vet att vi är på väg in i rummet.

image146
Ett smakprov av mina mössor... denna är INTE till salu! hahahaha...Elise har badat med den! hahahaha

Nu är det snart dags för "I en annan del av Köping", te och scones som min älskling har bakat och sen blir det tillbaka till syhörnet i köket! Känner att jag måste komma igång med produktionen, har en del press på mig själv nu känner jag....vill vill vill!!!!

Good night sleep tight don't let the bedbugs bite!!!!!!

KRAM

// missiripa

Kommentarer
Postat av: Angela & Stella!

SÅ snyggt!!!! ALLT=) Det kommer bli grymt=)
Väntar ivrigt på din webshop=)
PÖSS!!!

2008-03-09 @ 20:23:00
URL: http://minstjerna.blogg.se
Postat av: Emma och Hugo

Du är inte klok du, att du orkar sy så mkt, strongt. Här hemma har jag bytt mkt i lägenheten var så trött på att det aldrig hände ngt så nu är det mkt bättre, har en hel del till som ska bytas ut. Var på chokladfestivalen igår med systrarna och mamma, det var gott men åt säkert 30 st tryfflar, finnarna poppar upp... hehe, det är det värt. Snart fyller pinglan år. ett år, hur kan det gå så fort. Var tog tiden vägen? PoK och hälsa la familia.

2008-03-09 @ 20:37:15
Postat av: Linda Henry

Vilken energi det finns i dig, Klara. Blir så imponerad. Om några år har du säkerligen en stamkund som skall köpa allt du syr.....vad jag har sett hittills så är det precis i min smak:). Tänk att jänta blir ett år på söndag....det känns som att detta år har gått så otroligt fort. Här har det varit överraskning under helgen....på fredagen kom hela freddes kompisgäng från arvika och skulle fira hans 30-års dag...det har varit en otroligt rolig helg, med många skratt och aktiviteter. De hade planerat helgen perfekt...men vi båda är lagomt tötta idag:). Fortsätt uppdatera i bloggen, jag är en aktiv bloggläsare nu:). STORA KRAMAR från mig till er alla!

2008-03-10 @ 09:30:16
Postat av: Elin

Åh så mycket fint du syr, fantastiskt vilken talang!! Hoppas du kommer få sälja mycket i framtiden =) Trevlig kväll!

2008-03-10 @ 18:35:00
URL: http://digmig.blogg.se
Postat av: Sara å Herman

Va fina grejer du gör och va mycket du är med om!! Frankrike - en vända på sjukhuset och en himla massa kreativitet. Like! (inte sjukdomen då såklart..). Jag handlar gärna av dig när du är redo för det. Hälften av ettåringarna i Link i Missiripamössa:-)
Jag har börjat jobba - HELTID - har häcken full. Kul att va gång igen men det är ju en väldigt annan tillvaro än mammalivet.
Herman har ÅTTA tänder nu! Vaknar om nätterna och vill ha välling så på påsk ska vi ta ett avvänjningsryck. Men han är min FAVORIT ändå såklart!
Hälsa Johan och Elise
Kram kram

2008-03-10 @ 21:36:24
Postat av: Cathrine o Henry

WOW!! Hur duktig är du inte?!?! Supersnygga mösspr och haklappar!! *VILL HA* ;-)

Hoppas du är ännu bättre nu vännen, vill inte du ska ha ont!!

Snart ses vi ju också- i april!! Kul!
Puss till er alla!

2008-03-10 @ 22:13:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0