you are the sunshine of my life...

Ja, sol, sol och åter sol. Kan inte klaga. Har haft helt underbara dagar här fyllda med sol. Idag var ännu en sån dag. Linne och kortärmad body, den kombinationen kan jag inte ens minnas att jag och Elise haft ihop...

En lugn förmiddag började med frukost ute på terrassen. Hur underbart är det inte att man kan äta ute kl 9 i tshirt! Finner inget bättre ord än UNDERBART! Sen busade vi här hemma lite innan vi begav oss ner på byns marknad. I Peymeinade är det marknad varje måndag och det är som en tradition att vi som är här och hälsar på går dit med mamma på måndagarna. Även om det absolut inte finns något att köpa! Mamma köpte två korvar, gammaldags pressad korv som Axel älskar, medan jag sprang runt och fotade.

image120
Inget för djurvänner direkt!

image121
Ingen kyldisk inte när det är ostförsäljning i gamla byn.

image122
Mormor och Elise på marknad i byn :)


När vi sedan kom hem var det lagom för morfar att dyka upp och äta lunch. Lika varmt hade vi då och alla klagade över den starka solen, men man kommer på sig själv fortare än man kan anan att man inte bör klaga! Fina foton blev det med vid lunchbordet.

image123
Axel och Elise leker tittut med kameran

image124
Elise uppifrån hehe



image125
I can stand, i alla fall om jag får mat som belöning :)


Efter lunch bar det ut i trädgården/skogen som omringar vårt hus här i byn. Mamma och pappa bor lite högre upp i bergen så det är ekar precis överallt med en massa murgröna längs med stammarna (det fick dock Axel som uppgift att hugga ner idag eftersom det äter upp näringen från trädstammarna:()

Axel har en moppe ståendes här som han och hans kompis David har kört sönder och fixat ihop ett ANTAL gånger. Sprayad i alla möjliga färger är den i alla fall. Axel har byggt upp gupp i skogen där han kör race med moppen och hoppar och sladdar. Jag fick även prova idag och måste erkänna att det var SKITKUL. Till och med min pappa provkörde moppen idag, både själv och med en 2,06 m lång Axel som passagerare :)

image126
Pappa och Axel


Mamma, jag och Elise begav oss sedan till Grasse under sen eftermiddag men hade visst glömt att det var måndag. ALLT är stängt på måndagar i Frankrike. Som deras andra vilodag i affärerna. Men bra för plånboken i vilket fall... Mysigt hade vi ju ändå. Innan vi stack till Grasse satte mamma Elise mitt i sin fina rabatt med alla fina vita blommor. Hon sa att det blir nog fina foton...och det blev det!!! Här kommer dem!

image128
MISS FLOWER POWER!!!

image127
Gillar definitivt denna pose! (Hon skulle klia bort något men vi låtsas att hon posar framför kameran haha)



Ankbröst belv det här ikväl...njuter fortfarande.... och nu ska mamma och pappa visa foton från Kambodja/Vietnamresan. Ska bli kul och spännande!

KRAM o Nattinatti


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0