oh boy vilket vakkårt vaädor...

...solen skiner idaaaooooo....

Ja inget emot denna varma runda boll som kastar ner några strålar på oss titt som tätt här nere i Skåne. Tvärtom. Förresten så var det badpremiär i havet i söndags. Det är jag (alias badkrukan/uppväxt med ett varmt Medelhav vid sin sida) mycket stolt över. Och dessutom skedde premiären såklart i Simrishamn där det var ÄNNU kallare än här i Malmö. Satan! Trodde nog allt att jag skulle tappa all känsel jag har i kroppen.

Tänk vad fint väder och solsken gör en glad!
I tisdags eftermiddag, när pappa Johan kommit hem från jobbet, begav vi oss till lekplatsen. Jag gick hem efter en liten stund för att jobba. Johan och Elis ekom bara nå minut efter mig då Elise hade lättat lite väl mycket på trycket! Hahaha! Johan har fortfarande inte vant sig :)

image362

image363
Elise älskar att åka...om och om och om omomom igen

Igår kom Evve och Liam och Gordi och Milijan hit på lunch. Vi mötte senare upp Lilly och Melker i Rönneholmsparken där de låg och pressade :) NOT! För pressa är ju inget direkt mammafenomen!

(Förresten på tal om det måste ni få höra på det här, just om mammafenomen!!!! Lilly och jag var inne en snabbis på Lindex efter att vi hade varit på öppna förskolan i tisdags. Det stod två vakter i dörren och pratade med en personal. När vi kom in sa jag bara "Gud jag beundrar er för att ni orkar arbeta med detta surret i bakgrunden. (Om man jobbat i butik känner man igen ett JÄTTEIRRITERANDE surr som blir av när en spotlight går sönder. Har man tinitus kan man inte lyssna på det alls. Konstant surrande....det var liksom inget mer med det!) Då kläcker idiotvakten  "du har man tid att tänka på sånt har man nog lite för mycket tid över som mamma!" Jag höll på att gå fram och fråga "Har du några barn????? Vad vet du???" Men POSITIV som jag är sa jag inget utan mumlade för mig själv (kanske lite EXTRA högt!!!) Det var nog det dummaste jag någonsin har hört. Har han tid att kläcka något sådant (sa jag till LIlly alltså) då kan inte hans järna vara alltför överbelastad" Seriöst vilket påhopp! VARFÖR????))) Detta var bara en parantes......) 

Back to where we were... lite bilder från parken, hur jag nu kunde missa Liam vet jag inte. Tror att han åt då?!?!?!

image366


Denna sidan av Elise ser man mest nuförtisden. Inte kan man sitta still längre!
image368
 
image369
Elise leker tittut med oss andra

image367
Lisan, Lisette och Melker:)

I alla fall. Idag har vi en mycket snäll Tina som kommer att ha Elise så mamma kan arbeta. Fixade visitkort och etiketter att sätta på kläderna igår. Nu ska det fixas en massa inför marknadsföring samt tryckas på jeans och klänningar! Har inte ens bestämt mig för vad som kommer att tryckas på plaggen men det ska väl inte bli allt för svårt. Har ju rätt färg nu!!!!
Men att sitta på balkongen i detta väder är ju inte heller helt fel. Vilket väder ärligt talat. Grillade mig lite kyckling själv på lunchen och åt en god sallad till. De få minuter man har alldeles själv är guld värda. Detta måste jag faktiskt göra om!

Ikväll blir det nog grillat på balkongen igen med mina två älsklingar, denna balkong är suverän. Måste ta foto nån
dag.

Elise bara babblar heal tiden numera: gottgottgottgott är ett standarduttryck men även "ba!" som betyder borta. Hon går och gömmer allt, kastar saker som hon har i händerna helt plötsligt på golvet och säger bara "ba!". För då är ju sakerna borta. Men vi fick oss mer än ett gott skratt när hon helt plötsligt bara höll nappflaskan full med välling i munnen med hjälp av tänderna och ryckte på axlarna och sa "ba!" hahahaha

men mamma vällingen är faktiskt borta! Baaaa!
image364
som tur är fick vi detta på foto! hahahaha

image365
Elise tycker att mamam ska smaka med ;)

Nu blev det allt segt för mig

Kram o godnatt!

Kommentarer
Postat av: Cissi

Hello! När man ser biderna så vill man bo i skåne där det oftast är fint väder.. För tillfället öser det ner i Linköping, plus att det har varit kallt sedan i måndags.. men jag är inte bitter:) Ville bara önska familjen en trevlig helg! Puss och kram på er allihopa //Cissi

2008-05-16 @ 11:20:14
Postat av: Annica

Jag döööööööööööööööööööör hon är så söt =) puss....vad kan man mer säga....känns som det är det ända jag får ur mig. Jo, jävla idiotvakt jag blir tokig!!!!

2008-05-16 @ 21:34:18
Postat av: Annica

Wohooooooooooo jag är inte spärrad längre hahahahahahaha

2008-05-16 @ 21:34:47
Postat av: Bella och Hugo

Nu har babyproffsen varit igång igen, fy fan vad jag hatar dem, shit vad jag saknade Klarasnacket idag, de menar på att vissa delar av vagnen bara har ett års garanti trots att det står två år på kvittot, det är nu överbevisat, babyproffsen i Tornby Linköping är ena rötägg, de vill visst inte ha nöjda kunder. Kom hem och hjälp mig igen..... hihi. puss o kram

2008-05-19 @ 20:04:02
Postat av: Pernilla Bjering

Tjenare tjejen!!
Vilka fina kläder du gör! Fick tipset av Linda W. Själv skulle jag kläckt ut en unge i förrgår, men han vill inte komma ut riktigt än verkar det som.. suck... Hur som helst - jag kommer inte in på missiripa.com, är det något som kommer fixas eller?..
Ha det gött, kram kram

2008-05-20 @ 11:22:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0