meet the ripas

Ja, mamma undrade om vi upplevdes som en sekt. Gör vi det? Bara för att vi gillar att umgås med våra familjemedlemmar? Men det gör ju Johan med sina med, Angela hänger ju så mycket hon kan med sina syskon, nej men är det så? The Ripas är nog i mina ögon inte annorlunda än de andra familjerna. Det enda är ju att vi har starka känslor för våra föräldrar och våra syskon. Syskonkärlek. Självklart lägger man om hela sitt schema om någon av mina syskon kommer hit eller om mamma och pappa kommer. Men det had eväl vem som helst gjort? Eller? Svårt att få perspektiv på situationen när man är mitt upppe i den! ;)

Ja, allt detta för att säga att pappa kom i torsdags eftermiddag. Elise säger mormor för fullt. Vi skrattar gott! Igår morse när jag och pappa skulle köra Elise till dagis blev det krissituation. Hon bara skrek "mooormoooooooooooooooooooooor" och jag fick släpa ut henne ur bilen för att sedan lämna henne gråtandes på avdelningen. Ja, självklart trodde hon att morfar inte skulle vara där när hon kom hem.

Mötte upp Ellen på Svågertorp för att ta en snabbis på Stoff & STil :) Ja, ett MÅSTE för Ellen med! Hittade några tyger till beställningar. Sedan åkte vi till Elise för att hämta henne på dagis. Ellen har ju aldrig fått vara med om det! Mysigt var det även om vi fick vänta i 45 minuter för att Elise skulle vakna. Självklart sov hon nästan två timmar igår! Men kul att hämta en utvilad Elise i alla fall!

På eftermiddagen kom Matilda hit, bakade så sjuuuuuuuuuuukt gott bröd och så åt vi allesammans soppa tillsammans! En ny hit vill jag lova!

Nu vankas det både "apa" som Elise säger, och Babaaaaaaaaaaaaa (babar)... och sen frukost med Johan, pappa och syskonen :)

Ikväll är det tjejkväll med Ellen, Matilda, Louise och Emma. Sushi ska vi laga :) och sen står Singstar högst upp på listan. Blir nog ingen utgång för min del! Känns inte så nödvändigt att gå ut bland alla fyllon liksom.

Pappa och Axel  åker ner till La France i eftermiddag. De har ju bara cirka 220 mil framför sig! USCH! Håller tummarna för att det är bra väglag och väder nu när de ska köra så långt!

hörs imorgon med bildbevis :)

Kommentarer
Postat av: Angela

Ha ha.... Såkalrt familjen e viktig!!! Vem säger annat?

Varför bor inte vi i Malmö? Vill oxå med på tjejkväll juhe;)

Letar efter spontanitet?!?!? WHERE IS IT!!???



Puss darling!!!

2008-11-15 @ 22:41:20
URL: http://minstjerna.blogg.se/
Postat av: Annica

ÅÅåå mysigt med familjen. Jag förstår dig som har dem så långt borta. Här har jag ju min familj så nära och jag älskar också att umgås med dem.



jobbigt för dig att du redan börjat samla på dig så mycket vatten. Minns ju hur det var sist för dig.





puss på dig



2008-11-16 @ 13:24:27
Postat av: Johan

I lööv you all!!

Speciellt dig och Elise!

2008-11-16 @ 17:38:47
URL: http://pippivogel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0