nattkock

Ja, vad ska man säga? Är det normalt att man som 20 månaderslillskrutt står i köket en helt vanlig natt kl 03.15 och skär upp en plastbanan på sin spis? Är det verkligen det??????????? NEJ! Men för Elise var det inga problem i natt. Hon hostade en hel del så jag försökte få i henne vatten. Var tvungen att gå upp och göra välling efter jag frågat henne ca 25 gånger "Vill du ha välling?". Mitt enda knep för att smuggla i hostmedicin nämligen! :) Men då blev ju Elise KLARVAKEN. Hon fumlade med stegen men tog sig bestämt ut i köket och medan jag fixade välling stod hon i lugn och ro vid sin spis och lagade mat!

Själv har jag sovit som en kratta. Har så ont i hela kroppen. Ska till barnmorskan nu kl 10. Får se om det är foglossning jag har för i så fall verkar den inte nådig. Känner mig helt mörbultad i hela kroppen och igår kväll kunde jag knappt ta mig upp ur soffan fast än det gjorde ont att sitta i soffan. Logiskt! Kan nog behöva vila upp min kropp nästa vecka lite. Annars kommer jag väl vara helt slut. Men tre trappor upp utan hiss är inget att leka med, speciellt inte när man har en Elise som vill bäras upp. Känner mig så hemskt elak bara när jag inte orkar henne, men nu är det kris, det går bara inte att släpa omkring på henne. Hoppas Johan kan lära henne att krypa upp för trappen nu i veckan när jag är borta. Så skönt det skulle vara!!!! (ingen peak alltså- men JO!)

Tog bild på magen igår framifrån och från sidan. Den börjar allt ta sig nu. Kilona med för den delen....7 kilo redan, ställde mig precis på vågen!!!! Nu springer de allt iväg. Så nu blir det mycket frukt och grönsaker i La France :)




Ha en bra dag allesammans, nu ska jag kila iväg på cykeln och posta några små paket till lite vänner!!!!

KRAM

Kommentarer
Postat av: Bella & Hugo

JAHA, och DU säger till MIG att ta det lite lugnt. MMMMmmmm KLARA RIPA nu är det dags för dig att coola ner lite med, foglossning är inte att leka med och det är en stund kvar innan lillkillen ska knoppa ut. Jag är så avis på dig som ska åka till La France, hälsa till Juan les Pins från mig är du snäll. Puss o kram.

2008-11-21 @ 09:48:41
Postat av: Charlotte

Värsta magen ju! Jättefin. Hoppas att han lugnar ner sig lite så att du får vila i Frankrike mellan varven. Och frukt och grönt är gott, men fett är ännu godare. ;) Passa på när du har anledning vetja! Ha det så bra borta! KRAM

2008-11-21 @ 09:56:52
URL: http://lottelie.blogg.se/
Postat av: Linda

Vilken fin mage!!!!

Nu är det ju en riktig bebismage, stor o rund :)

Hoppas du får det underbart i Frankrike. Passa på att ta hand om dig själv och vila!!!

Puss o Kram

2008-11-21 @ 11:37:32
Postat av: Evelina

Åhh så fin mage, jag blir jättesugen på att skaffa en egen=)

hälsa familjen

kram

2008-11-21 @ 13:34:59
Postat av: Sofia!

Hej! Vilken fin mage... blir sugen på att bli gravid igen, nä då.. inte än på ett tag iallfall!

Åhh nu får du ta det lungt o vila mkt, så mkt du kan... Inte bra om du har förvärkar o så.

Ha det bra i Frankrike! KRAM, KRAM

2008-11-24 @ 13:46:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0