härlig helg

Denna helgen var välförtjänt känner vi.  Helgen började i och för sig med tvättid kl 8 på lördagsmorgonen...Men då hade vi ju varit vakna redan snart två timmar (eller tillåt mig rättelsen! JAG och Elise hade varit vakna så länge! Johan har blivit mycket bättre men han hör helt enkelt inte. Både frustrerande för honom och för mig!! Men no hard feelings!) Lagom på förmiddagen bestämde vi oss för att dra på lite loppis och till sopstationen (läs- second hand affär!) där man brukar kunna fynda. Självklart så fanns ju inget nu när man hade inplanerat ett besök. Vi fortsatte till IKEA där vi hade med oss en ÖVERTRÖTT Elise. Allt gick bra till lunchen skulle intas. Då blev det ett litet utbrott men det lugnade sig snabbt som tur är! Hon bjöd till och med på en flört med kameran!

Elise och mamma på trottoaren i vårt fina område.

Elise och pappa går sakta men säkert, finns ju så mycket att titta på!


Går och tittar överallt...

...och måste stanna upp ibland för att plocka upp ALLT på trottoaren...


En mycket trött Elise på väg till IKEA

Man får väl bjuda på denna hemska bild men Elise har tagit den alldeles själv! Hennes första bild.

Flört på IKEA med glassen i mun.


Idag har vi varit riktigt flitiga! En friluftsfamilj!
Har varit iväg hela dagen idag i Torup, ca 2 mil utanför Malmö i den erkända Bokskogen. Johan och jag har flitigt traskat drygt en mil med Elise i vagnen. Finns det något bättre än att vara ute i friska luften i skogen, sätta sig ner i en liten glänta som är fylld med solsken, plocka upp en ost/skinka smörgås och en kopp hemmagjord varm choklad???? Helt underbart och det tyckte vi alla. Försökte desperat att få med Axel ut i friska luften men befarar att TV:n lockade desto mer....
Elise var så duktig under hela dagen, man förväntar sig liksom nuförtiden att hon ska protestera någon gång under dagen... i och med det häftiga humör hon faktiskt kan ha. Men idag var en mycket bra dag utan utbrott! De där 4 hörntänderna gör ju inte saken bättre heller. Hon har sovit riktigt dåligt denna veckan i och med inskolning osv men denna helgen har varit underbar för oss alla.

Här kommer några foton från promenaden och friluftsdagen idag!




Pappa och Elise mitt i skogen

Backpack family. Självklart har Elise sin rygga med sittunderlag med!


Årets första flugsvamp

My girl

Smouch!


Mor/dotter bus!


Elise, mamma och pyret i magen (ska vi våga kalla den för pojken- bara sisådär 25 personer som tror det!)


Jajemen 1 mil har vi gått idag!


Bus på lekplatsen i bokskogen


jaja, spackel är inget man har på sig när man är i skogen...hehe

Far/dotter mys!


Mor/dotter mys!


Här sjunger vi dagissången ... Elise hängde med för fullt


Här knäpper vi fingrarna...hihi

Ja en underbar helg med andra ord! Men nu är jag jelt slut i kroppen. Ska nog sätta mig och sy en snabbis till mig själv. Har ju blivit en del mammaplagg nu i veckan. Älskar mig camokjol med röda detaljer. Får nog bli nån mer!


Förresten så pratade jag med fröknarna när jag hämtade Elise kl 15 i fredags. De trodde att hon blir ledsen när de är ute pga det är så stort och tomt och att hon känner sig ängslig. Så fort de är inomhus är det visst inget problem då leker hon och springer runt utan att klaga... stackars skrutten! Men jag höll på att skratta ihjäl mig när fröken Maria berättade att de hade haft fredagsdisko på eftermiddagen. Tydligen hade Elise skakat rumpa rejält! Sedan hade fröknarna satt på en låt som Elise verkade ogilla. Maria sa bara att Elise hade gett henne en blick typ: Vilken SKITdålig låt du satte på nu, den kan inte jag dansa på!" Sen hade en ny blick kommit i och med ryckningarna i Elise ben typ "Du ska veta att låten verkligen är dålig men jag får väl dansa ändå rå"!!!! Hahahaha hon har ju attityd fröken Ripa! No doubt!


GODNATT allesammans

Kommentarer
Postat av: Cathrine

Ni är för söta lilla familjen!! Tänk att ni snart har ett litet pyre till hos er!!!lycka PUSS

2008-09-15 @ 00:09:50
Postat av: Erica Nelson

Hon e bara alltför söt.. Säg till så kommer ja ner o är barnvakt..hehe..

kram

2008-09-15 @ 13:03:13
Postat av: Linda

Vilka fina kort på hela familjen. Ni verkar haft en underbar helg med massa mys.

Jag ringde förresten i lördags när du var i tvättstugan, men Johan kanske glömde säga det ;)

Kom hit snart

Puss

2008-09-15 @ 17:31:25
Postat av: Emma

Heeej, underbara lilla söta familjen!!!!! Vad kul det är att se bilder på er och på magen med lilla pyret :) känns konstigt att jag inte har en polare här i min mage, men han eller hon kommer ju lite längre fram. Shit, idag har jag saknat dig massor, ibland (eller jämt??) är jag med om saker som du å jag alltid pratat om tidigare och jag fick ett klara-prata-av-mig-behov :) Men, vi får ta det när vi ses nästa gång haha. Jojo puss å kram till er finisar!!!

Mcfisen

2008-09-15 @ 20:45:25
URL: http://emmahalme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0