hatobjekt: farbror doktor

Lillskruttan har ju hostat ett bra tag nu! Igår blev det besök hos farbror doktor för att försäkra oss om att Elise mådde bra, vilket vi antog att hon inte gjorde. Hon har hostat som bara den ett tag nu och sjukvårdsupplysningen trodde att det kunde vara krupp. Det verkar inte som om det var det eftersom läkaren undersökte lillskrotan igår. Bara vi kom in i "öronrummet" började Elise att skrika. Hon var helt förstörd. Hon bara sa "jacka, heeedå" hon skulle hem med andra ord. Usch vad man mår dåligt över det då som mamma. Men en mycket smart läkare får man lov att säga. Han undersökte mig innan Elise så hon skulle lugna ner sig lite. Funkade sådär!!! Men jag vet ju i alla fall att jag inte har halsfluss eller öroninflammation :) Ni kan nog inte ens föreställa er hur högt Elise skrek när han undersökte hennes öron. Ajajajajajaj!

Idag var det dagis igen eftersom hon inte hostat på hela natten. Men det var ju inget lyckat! Hon hade ju hostat på dagis och väckt alla :( . Men på eftermiddagen blev det dessutom vaccinationsspruta för att toppa det hela. Stackaren!  Hon HATAR doktorer eller vårdpersonal what so ever.
Var på BVC för 18 månaders kontroll. Stora tjejen. 86 lång och 12,7 kg!!! Tyckte väl att hon hade vuxit en hel del sen sist!

För att stilla sitt samvete syr Elise mamma en hel del till henne just nu. Det har blivit två jackor/tjocka tröjor och två hjälmmössor till lillfisen. Tröjorna/jackorna blev jättebra. Riktigt tjocka och kan användas en tid framöver, lite stora (86/92). Ska prova resten imorgon men här är bilder i alla fall! 

Röd velour utanpå/orange fleece på insidan. Varm ochgosig höstfleece ;)





**NYA HJÄLMMÖSSORNA**


Dubbelfleece i brun/cerise med tryckknappar täckta med cerise knappar med ljusblå tråd.

   
Detalj på ryggen, en fluffig stjärna i cerise med ljusblå sömmar.


Den grön/orange hjälmmössan med fluffig cerise stjärna.


Den cerise/orange hjälmmössa med fluffig lime stjärna med svarta sömmar.

Och JAG då!
Mamma Klara har varit och provat bälte till bäckenet för att lindra foglossningen. Vilken jobbig sjukgymnast. HEMSK!!! Hon skrattade sådär tillgjort och var bara helt märklig. Får numera helst bara cykla, inte diska (vid vår 50-talsdiskbänk), inte dammsuga eller lyfta Elise. Och så ville hon att jag ska vagga mig fram. ÄRLIGT talat! INTE en chans! Hur realistiskt är det att inte bära Elise då. Har redan missat det minst 20 ggr idag! Vattengympa blev inbokat idag med, varje torsdag bär det av till bassängen :) .

Imorgon får vi se om Elise blir hemma. Allt hänger på natten. Håll tummarna!


nu ska jag i alla fall sova...
Zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

Kommentarer
Postat av: Linda

Men Klara var får du alla dina ideer ifrån. Ännu några riktigt coola kläder. Tröjorna var bara såå fina, och mössorna var coola, men vill gärna se dom på :)

Kram

2008-09-25 @ 10:04:07
Postat av: klara

hehe :) elise har oväntat nog på sig dem idag :) så bilder kanske kommer ikväll om jag lyckas fånga henne....



puss min vän saknar dig :( kommer nog i mitten av oktober till eksjö:)

2008-09-25 @ 10:35:10
URL: http://pippivogel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0