PIGFLUE

Ja nu är det ju såhär att när man är nybliven tvåbarnsmamma så är väl inte nyheterna på TV, i tidning eller på radion något man prioriterar.. tyvärr. Av denna anledning har jag inte riktigt hängt med i vändorna kring svininfluensan.

Fick ett telefonsamtal av min älskade pappa idag. Brukar inte skriva om så allvarliga saker här på bloggen men vet att det är många av mina vänner som läser och självklart är jag väldigt mån om ER. Av denna anledningen tänker jag skriva in det pappa skickade till sina barn i morse...

Hej på er,

Jag vet inte hur mycket ni följt nyhetsförmedlingen ang. spridningen av denna influensa (H1N1) som till skillnad från fjäderfäinfluensan (H5N1) sprider sig mellan människor. Såvitt jag begriper blir det mycket svårt att stoppa spridningen, ett fall har nu på fm. upptäckts i Spanien, ett misstänkt fall idag också i Manchesterregionen.
De misstänkta fallen igår i Frankrike visade sig icke vara denna influensa. Med hänsyn till det rörliga leverne vi har idag tror inte jag att det går att stoppa spridningen.  

Jag skulle därför vilja be er att ni omedelbart inhandlar masker, vardera minst ett 20-tal. jag har inhandlat sådana här idag på pharmacie, de påstår att man bör byta mask varje dag. de som säljes här är betydligt kraftigare än de som man kan se på människor i Mexico. Kan ni komma åt s.k. Tamiflu-vaccin bör ni nog göra även detta.  

För Dig Anna-Klara är det viktigt att kontrollera om det finns särskilda masker för småbarn.  

Jag vill inte göra er oroliga i onödan, man påstår här att det i Frankrike finns gott om masker och vaccin. Jag är emellertid rädd för att vi kan komma i ett panikläge då folk börjar hamstra både masker och vaccin.  

Således, inhandla omedelbart i vart fall masker, gärna redan idag.
Daddy

Så snälla TA HAND OM ER oh om jag får vara fräck i mun så hoppas jag att ni följer pappaRipas faderliga råd!!!! Kom och köp masker!

kramar allesammans

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0