<3 syskonkärlek <3



Jag säger bara: naaaaawwwwwww

Tiden bara rullar iväg och imorgon vankas det vägning igen. Kan verkligen vågen stämma???? Mamma har allt mist alla sina gravidkilon men lilleman verkar allt ha ätit upp en del av dem. Enligt vågen ska han ha gått upp 500 gr på en vecka????? (Alltså skulle han nu redan väga 5,7 kg,!!!! Elise som var stor vägde 5,1 kg när hon var en månad liksom!!!!!!!)WHAT? Får allt se imorgon om detta bekräftas då vi ska på vägning på BVC kl 09.30 imorgon.

Helgen har bestått av en massa mys och bus. Härligt nog säger Elise "Elise är busig, pappa arg säger "eeeeeeeemiiiiiil"" Ja hon har ett så roligt sätt att uttrycka sig på nuförtiden att man bara ler av ren förtjusning.

I fredags gick vi förbi Marie-Louise som städade trädgården i Västra Hamnen. Elise hjälpte glädjeligen till med att sopa och titta på guldfiskarna som finns i dammen i trädgården. Dörefter blev det promenad hemmåt med ett stopp på lekplatsen för en massa gungande.


Elise håller hårt i skaftet!


Sopar för fullt!

I lördags bar det av en snabbis till lekplatsen med Hedvig & Co. Mamma som man är hade man hunnit med att baka chokladkakor på morgonen som nygräddade fick hänga med i en plastpåse för att sedan intas på lekplatsens bänk ackompagnerade av nybryggt kaffe från Biblans café! På tal om Biblan så känns det som vårt nya hak. Elise älskar att gå dit och det känns härligt med tanke på att man kommer att behöva aktivera henne de dagar hon kommer att vara hemma med mig och Sander sedan om dagarna. Vi går dit, läser en massa böcker, ritar på skoltavlan och busar och lånar Pippifilmer i alla oändlighet. Bara mys helt enkelt.


Elise och lilleman äter lördgasgodis.
Elise fick en klubba (gissa om Sander redan har fått smaka den- SVAR: JA!!! Hände i ett oövervakat ögonblick!!!)



Närbild på "Lilleman" (som Elise kallar honom så sött).

På eftermiddagen mötte vi upp Lisette och Melker på lekpltsen i Rönneholmsparken. Så härligt att hand i hand gå med Elise och Sander i bärsjalen. Härliga unge helt enkelt, går fint bredvid en utan att springa ut i gatan eller trotsa. Hon säger mest att hon är rädd för "stooooooooooo hond" "liiiiiten hond" eller "akta farligt bilar" så det är en halvmesig och ordentlig flicka man har skaffat sig. Det blev en MASSA gungande sedan och därefter fika här hemma med Melker och hans mamma. På kvällen däckade jag som vanligt! Har inte varit vaken en enda natt efter 20.00 knappt efter snittet. Helt död i knoppen helt enkelt. tror att det är blodförlusten som spökar fortfarande.



Busloppan på väg till lekplatsen med mamma och lillebror i högsta hugg!


Åka rutschkana tillhör även favoritsysselsättning på lekplatsen.


Syskonkärlek- Elise är väldigt mån om sin lillebror, det är så underbart att se hur stolt hon är över honom.


Elise arga min. Hon tittade på Pippi som var arg på Herr Nilsson och härmade minen. :-D

Igår var det Rönneholmsparken som gällde igen och gunga stod allt högt upp på listan. Lille Sander hänger mest bara med han! Det är väl så att vara tvåa i en familj. Men man kan nog bli hyfsat normal av det ändå- jag menar JAG är ju TVÅA! :-D

Låter sedan bilderna tala för sig själva och här kommer en underbar film på syskonen Ripa. Kan nog inte annat än kalla den:

SYSKONKÄRLEK



God natt allesammans, nu däckar mammaKlara alldeles snart!

Kommentarer
Postat av: jenny ståhl

nä de hade nog inte gått så bra om han hade skullat äta på elise bröst=) haha! gulliga unge!

2009-04-07 @ 07:44:10
Postat av: Cathrine

Åhhhhhhh, vad goa de är!!!! Vilka sötingar!! Elise är ju toppenstorasyster!!



Tyvärr kommer inte vi ner till lund förrän fre:( Thomas får inte ledigt och det fanns inga tåg för mig och Henry tidigare... Så vi får helt enkelt satsa på nästa gång!! Jättesynd!!! HAde så gärna velat träffa er!!



Ta hand om er och ha en härlig påsk!!

Kramar/Cathrine

2009-04-07 @ 10:56:57
Postat av: Bella & Hugo

Vilka fina bildero ch vad mysigt du beskriver er vardag, låter helt underbart. Jag är så jäkla trött nu, Hugo har varit och är fortf sjuk och lämnar inte min sida, han BOR på mig när han är dålig. Hoppas vi ses i påsk. Kramar

2009-04-07 @ 11:04:53
Postat av: Sofia

Underbar video på era guldklimpar!!! Så underbart söta!!! Glad påsk! Kram, kram

2009-04-07 @ 14:54:21
Postat av: emma

Halloo! Jag bara myser när jag ser filmen på syskonen Ripa :) Just det, har glömt meddela, jag jobbar natt hela påsken, tors-sön och sen åker maken å jag till Sthlm på sön-mån så vi kommer nog inte kunna ses :( När var det ni skulle till lkpg? Vilken dag? Vill ju se er!!! Annars får vi boka in en helg lite senare helt enkelt!!! PUSS

2009-04-08 @ 01:14:53
URL: http://emmahalme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0